DERS ADI

: Moda ve Aksesuar Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAA 2306 Moda ve Aksesuar Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Aksesuar Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. ÖZNUR ENES

Dersi Alan Birimler

Grafik
Halı - Kilim ve Eski Kumaş Desenleri
Kurgu, Ses ve Görüntü Yönetimi
Dramatik Yazarlık - Dramaturji
Oyunculuk
Seramik
Halı, Kilim ve Geleneksel Kumaş Desenleri
Sinema ve Televizyon
Aksesuar Tasarımı
Sahne Tasarımı
Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Seramik ve Cam Tasarımı
Müzik Bilimleri
Film Tasarım ve Yönetmenliği
Müzikoloji
Tezhip Sanatı
Film Tasarımı ve Yönetmenliği
Grafik Resimleme ve Baskı
Heykel
Fotoğraf
Moda Giyim Tasarımı
Çini Tasarımı ve Onarımı
Resim
Çizgi Film ve Animasyon
Tekstil Tasarımı
Tezhip
Tekstil
Tekstil ve Moda Tasarım
Film Tasarım ve Yazarlık
Eski Çini Onarımları
Grafik Tasarımı
Film Tasarımı ve Yazarlığı
Seramik ve Cam
Drama Yazarlığı ve Dramaturji
Müzik Teknolojisi
Grafik Sanatlar

Dersin Amacı

Moda aksesuar ürün gruplarının tanımlanması, sınıflandırılması, kronolojik olarak incelenmesi doğrultusunda insan-eşya bağlamında değerlendirilmesi; moda aksesuar ürünlerinin sosyal, toplumsal, kültürel, ekonomik yönden gösterdiği değişimlerin moda aksesuar tasarımı alanında yenilikçi ve yaratıcı tasarımlara kaynak oluşturması amaçlanmaktadır.


Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Moda aksesuar ürün gruplarını tanımlayabilmesi ve sınıflandırabilmesi
2   Moda aksesuar ürünlerini tarihsel süreç içerisinde sanatsal ve kültürel açıdan değerlendirebilmesi
3   Moda aksesuar ürünlerinin malzeme, form ve üretim tekniği açısından değişimlerini ifade edebilmesi
4   Moda aksesuar ürünlerinin psikolojik, sosyolojik anlamlarına yönelik tasarımları açıklayabilmesi
5   Alan araştırması ile bilimsel yöntemleri kullanarak, sunum yapabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Moda Aksesuar tarihi dersine giriş.
2 Moda aksesuar ürünlerinin tanımlanması ve sınıflandırılması
3 Ödev konularının belirlenmesi / Moda aksesuar ürünlerinin gelişiminin tarihsel süreç içerisinde değerlendirilmesi hakkında genel bilgilerin sunumu
4 Moda aksesuar ürünlerinin tarihsel açıdan incelenmesinde göz önüne alınacak tasarım kriterleri ve örneklerle açıklanması. Giysiyi tamamlayan moda aksesuar ürünlerinin kaynakları, toplumda üstlendikleri simgesel ve işlevsel roller, günümüzdeki niteliklerine erişinceye kadar olan evrelerin Anadolu ve diğer kültürler bazında incelenmesi.
5 Moda aksesuar ürünlerinin kronolojik olarak kullanımının incelenmesi insan-eşya arasındaki rol
6 Moda aksesuar ürünlerinin sosyal, toplumsal, kültürel, ekonomik doğrultuda gösterdiği değişimlerin örneklerle açıklanması
7 Moda aksesuar ürünlerinin sosyal, toplumsal, kültürel, ekonomik doğrultuda gösterdiği değişimlerin örneklerle açıklanması
8 Moda aksesuar ürünlerinin sosyal, toplumsal, kültürel, ekonomik doğrultuda gösterdiği değişimlerin örneklerle açıklanması
9 Vize sınavı
10 Ödev konusu sunumları
11 Ödev konusu sunumları
12 Ödev konusu sunumları
13 Ödev konusu sunumları
14 Ödev konusu sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

François BOUCHER 20,000 Years of Fashion - The History of Costume and Personal Adornment *Abrams Inc ands Thames and HUDSON Ltd., 1987, New York USA , ISBN 0-8109-1693-2
*Shoes, Paola Buratto Caovilla, Thames and Hudson, London, 1998
*Shoes, Linda O Keeffe, Könemann Press., Köln, 1996
*Shoes,Colin McDowell, Thames and Hudson Pub., London, 1989
*Heavenly Soles, Mary Trasko, Abbeville Publishers, New York, 1989
* Dünden Bugüne dokuma Resim Sanatı, Suhandan Özay, T.C. Kültür Bakanlığı Yayınları/ 2599 Yayımlar Dairesi Başkanlığı
* Accessories , Kim Johnson Gross, Jeff Stone, Text By Christa Worthington, Photograps By James Wojcik, Inc ands Thames and HUDSON Ltd., ISBN 0-500-01708-5
* The Couture Accessory , Mılbank, Carolıne Rennolds, Harry N. Abrams Inc., Publıshers, 2002
* The Golden Age Of Persıan Art: 1501-1722 Canby, Sheıla R. The Brıtısh Museum Press,2002
* Leather Work ,Maguıre Mary, Lorenz Boks,2000

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders sözlü (eğitimci ile öğrenci katılımlı olarak) ve görsel kaynaklar (barkovizyon, dia, video, vs) kullanılarak gerçekleştirilir.
2. Derse katılan öğrenciler o hafta anlatılacak konuyla ilgili ön-araştırmaya sahip olarak derse katılır.
3. Dönem başında öğrencilere moda aksesuar ürün gruplarının malzeme, üretim tekniği, form, kullanıma yönelik işlevler ve yüklenen anlamlar açısından sınıflandırılması na yönelik konular hakkında araştırma konuları seçmeleri istenir.
4. Yapılan araştırmalar bilimsel yönteme uygun, görsel veriler ile desteklenmiş, yazılı ve bilgisayar ortamında olmak koşuluyla istenir.
5. Ödev sunumlarında araştırmanın yanı sıra öğrencinin konuyu anlatım biçimi de değerlendirmeye alınır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Ödev/Sunum
3 FN Final
4 BSN Başarı Notu VZ * 0.25 + ODV * 0.25 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.25 + ODV * 0.25 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Değerlendirmede arasınav, derse ön hazırlık, araştırma dosyası ve sunumu ve final sınavı yer alacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirmede arasınav, derse ön hazırlık, araştırma dosyası ve sunumu ve final sınavı yer alacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 80 nine katılım zorunludur.
2.Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Öğrenci ders işleyişinde istenen tüm gereklilikleri yapmakla hükümlüdür.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

oznur.enes@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

cuma 11:00-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 2 28
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 11 1 11
Araştırma/Sunum hazırlama 10 2 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 61

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1111111111111111
ÖK.2111111111111111
ÖK.3111111111111111
ÖK.4111111111111111
ÖK.5111111111111111