DERS ADI

: Ayakkabı ve Saraciye Ürün Tasarımı IV

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAA 3342 Ayakkabı ve Saraciye Ürün Tasarımı IV SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Aksesuar Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

CANAN ERDÖNMEZ

Dersi Alan Birimler

Aksesuar Tasarımı
Tekstil
Tekstil ve Moda Tasarım

Dersin Amacı

Öğrencinin Ayakkabı ve Saraciye Ürün grubu tasarım süreci bilgi ve görselleştirme becerilerine hakim olabilmesi; belirlenen temalar doğrultusunda örnek projelerle tasarım yöntemlerini kullanarak araştırma ve gözlem yapabilmesi; tasarım ve üretim sürecindeki problemleri tanımlayabilmesi ve çözüm önerileri sunabilmesi; trend önerileri gibi verileri analiz edip sentezleyerek bu bilgileri kendi tasarlayacağı ürünlere yansıtabilmesi; var olan ürünlerin dışında, özgün ve işlevsel yeni ürünler tasarlayabilmesi hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ayakkabı ve Saraciye Ürün grubu tasarım süreci bilgi ve görselleştirme becerilerine sahip olabilmesi,
2   Trend önerileri gibi verileri analiz edip sentezleyerek bu bilgileri kendi tasarlayacağı ürünlere yansıtabilmesi;
3   Belirlenen bir tema doğrultusunda hedef kitle belirleyebilmesi yaratıcı ve özgün fikirleriyle İmaj paftası, renk ve malzeme kartelâsı hazırlayabiliyor ve tasarımlarında kullanabilmesi
4   Tasarım ve üretim sürecindeki problemleri tanımlayabilmesi ve çözüm önerileri sunabilmesi;
5   Var olan ürünlerin dışında, özgün ve işlevsel yeni ürünler tasarlayabilmesi
6   Derste yapılan değerlendirmelere katılabilmesi, diğer projelerin tasarımlarına eleştirel bakabilmesi ve yorum yapabilmesi
7   Ayakkabı ve saraciye ürün tasarım IV dersi kapsamında yapılan değerlendirme jürisinde, hazırladığı tasarımları ve sunumları savunabilmesi fikirlerini görsel ve sözlü olarak akıcı ifade edebilme becerilerine sahip olabilmeleri beklenmektedir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Proje bilgilerinin aktarılması proje kâğıtlarının teslimi
2 Verilen tema doğrultusunda problemlerin tespit edilmesi bun konuda alt yapı bilgilerinin araştırması ve rapor ile sunulması,
3 İmaj paftası çalışması, Eskiz ve eskiz geliştirme süreci
4 Eskiz ve eskiz geliştirme süreci
5 Tasarım süreci
6 Tasarımların onaylanması ve teknik çözümlemelerin yapılması
7 1. Proje için JÜRİ 2. Proje bilgilerinin aktarılması proje kâğıtlarının teslimi
8 Verilen tema doğrultusunda görsel ve teorik bilgi araştırması ve rapor ile sunulması, İmaj paftası çalışması
9 Renk, doku ve malzeme kartelası hazırlanması
10 Eskiz ve eskiz geliştirme süreci
11 Eskiz ve eskiz geliştirme süreci
12 Tasarım süreci
13 Tasarımların onaylanması ve teknik çözümlemelerin yapılması
14 2. Proje için JÜRİ

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- J.C.Jones Seeds Design Methods Of Human Futures, 1970 , London
- BARNARD Malcolm Art Design and Visual Culture, Ütopya Yayınevi, / Çeviren: Güliz Korkmaz, 2002, Ankara
- ÇAĞLARCA, Sadettin Renk ve Armoni Kuralları İnkılap Kitapevi, 1986, İstanbul
- Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür , Ütopya Yayınları, 2002, Ankara, ISBN 975-8382-53-5
- GÜNGÖR Doç. İ. Hulusi Temel Tasar Basic Design , Çeltüt Matbaacılık, Mart 1972, İstanbul
- VAN EEGHEN Hester , Bag and Shoe Design, BIS Publishers B.V., 2008
- GERVAL Olivier,Fashion Accessories (Studies in Fashion), A & C Black Publishers Ltd, 2009
- SCHAFFER Jane , SAUNDERS Sue Fashion Design Course: Accessories, Barron's Educational Series, Mar 2012
- SCHAFFER Jane , SAUNDERS Sue Fashion Design Course: Accessories: Design Practice and Processes for Creating Hats, Bags, Shoes and More, Thames & Hudson, 2012
(sistem kabul etmediği için kaynak listesi tam yazılamamıştır)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

ARAŞTIRMA - GELİŞTİRME VE ESKİZ SÜRECİ: 1. Adım Verilen tema doğrultusunda görsel ve teorik bilgi araştırması ve rapor ile sunulur; 2.Adım .karakalem ve renkli desen çalışmasıyla hedef kitlenin kullanım alanlarına uygun ürün grupları belirlenir, 3. Adım . 1 ve 2. Adımlardan faydalanılarak imaj paftası hazırlanır, 4. Adım . 2 ve 3. Adımlardan faydalanılarak 3 boyutlu form eskizleri yaptırılır, 5.Adım . 2 adımdan faydalanılarak renk kartelası hazırlatılır.6.Adım .eldeki verilerden esinlenerek iki boyutlu yüzeylerde uygulamak üzere deri, tekstil, plastik, kağıt gibi yüzey tasarımları hazırlatılır, 7.Adım .ürün grubu ayakkabı ise kalıp, saya ve taban tasarımlarının yaptırılır,8 . Adım . Var ise aksesuarın tasarlanır,
TASARIM SÜRECİ: Seçilen eskizlerin geliştirilmesiyle ve tasarımlar netleştirilip teknik çözümlemeleri yaptırılır.
SUNUM SÜRECİ: Temaya uygun bir tarzda Pafta tasarımları hazırlanır; Proje araştırma-eskiz-tasarım-uygulama görsellerinden hazırlanmış katalog çalışmasıyla sonlandırılır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev/Sunum
3 TUG TasarımUyg
4 DKL DerseKatılım
5 BSN Başarı Notu PR * 0.20 +ODV * 0.20 + TUG * 0.50 +DKL * 0.10


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ders değerlendirme aşaması;
1. Öğrencinin; eskiz ve uygulama süreçlerinde gösterdiği performans göz önüne alınarak,
2. Araştırma ve geliştirmedeki başarısı ve Yaratıcılık düzeyi,
3. Öğrencinin değerlendirme jürisinde gösterdiği performans (tasarımlarını, teknik ve sunum paftalarını, ürünlerini savunabilmesi) dikkate alınarak değerlendirme yapılacaktır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 80 nine katılım zorunludur.
2.Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Verilen araştırmalar, istenilen eskiz- tasarım çalışmaları ve vb. duyurulan tarihte getirilmez ise değerlendirme o koşullara göre yapılır, ancak öğrenci istenilenleri getirmek ile yükümlüdür. Derse katılmamış olmak, ders te istenilen yükümlülükleri yerine getirmemekte mazeret olarak kabul edilmeyecektir.
4.Geciken proje teslimlerinde gecikilen her gün için bir harf notuna denk puan düşüşü olacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

canan.erdonmez@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

salı 13.00 - 13.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Araştırma/ Sunum hazırlama 5 2 10
Proje Sunumu hazırlama 5 2 10
Tasarım-uygulama çalışmaları 11 2 22
Dönem sonu Jüri Değerlendirmesi 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 99

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6
ÖK.7