DERS ADI

: Ayakkabı Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAA 3362 Ayakkabı Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Aksesuar Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

CANAN ERDÖNMEZ

Dersi Alan Birimler

Grafik
Halı - Kilim ve Eski Kumaş Desenleri
Kurgu, Ses ve Görüntü Yönetimi
Dramatik Yazarlık - Dramaturji
Oyunculuk
Seramik
Halı, Kilim ve Geleneksel Kumaş Desenleri
Sinema ve Televizyon
Aksesuar Tasarımı
Sahne Tasarımı
Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Seramik ve Cam Tasarımı
Müzik Bilimleri
Film Tasarım ve Yönetmenliği
Müzikoloji
Tezhip Sanatı
Film Tasarımı ve Yönetmenliği
Grafik Resimleme ve Baskı
Heykel
Fotoğraf
Moda Giyim Tasarımı
Çini Tasarımı ve Onarımı
Resim
Çizgi Film ve Animasyon
Tekstil Tasarımı
Tezhip
Tekstil
Tekstil ve Moda Tasarım
Film Tasarım ve Yazarlık
Eski Çini Onarımları
Grafik Tasarımı
Film Tasarımı ve Yazarlığı
Seramik ve Cam
Drama Yazarlığı ve Dramaturji
Müzik Teknolojisi
Grafik Sanatlar

Dersin Amacı

Tarih Öncesi süreç, Antik ve Erken Dönem Kültürlerinin giydiği ayakkabı türlerinin tarihi; Orta-Yeni Çağ Avrupası, 15.yüzyıldan 19. yüzyıla Avrupa, Anadolu, Asya, Afrika, Amerika, Kanada ve diğer topluluklar ile uygarlıkların kullandıkları ayakkabı türlerinin tarihi; 20. Yy. da giyilen ayakkabı türlerinin tarihi ve 21. Yy. da ayak giyimindeki yenilikler ile sosyal, ekonomik, sanat, moda tarihlerindeki değişimlerin ayakkabı tarihine olan etkilerinin öğretilmesi amaçlanmıştır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarih Öncesi, Antik Dünya Uygarlıkları ve Erken Dönem Kültürlerinde ayak giyimini öğrenebilmesi
2   Orta Çağ Avrupa sından Modern Döneme Avrupa da ayak giyimi öğrenmiş olabilmesi, araştırma yapabilmesi,
3   15.yüzyıldan 19. yüzyıla Avrupa da ayak giyimini öğrenebilmesi
4   20. Yy. da ayak giyimini öğrenebilmesi
5   21. Yy. da ayak giyimindeki yenilikleri öğrenebilmesi
6   Anadolu ve Osmanlı Kültüründe ayak giyimini öğrenebilmesi
7   Sosyal, ekonomik, sanat ve moda tarihindeki değişimlerin ayakkabı tarihine olan etkilerini öğrenebilmesi
8   Bu bilgilere yönelik araştırma yapabilmesi ve araştırmalarını sunabilmesi ve bilgileri değerlendirerek tasarıma yönelik yorum yapabilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bahar döneminde Ders kapsamında anlatılacak bilgilerinin ana başlıklarıyla aktarılması. Araştırma konularının verilmesi.
2 Tarih Öncesi ve Antik Dünya Uygarlıklarında ve Erken Dönem Kültürlerinde Ayak Giyimine dair bilgi aktarımı ve görsel (power-point) sunumu
3 Orta Çağ Avrupa sında Ayak Giyimine dair bilgi aktarımı ve görsel (power-point) sunumu
4 Rönesans'tan Modern Döneme ` 15. Yy - 16. Yy - 17. Yy. da Avrupa da Ayak Giyimine dair bilgi aktarımı ve görsel (power-point) sunumu.
5 18. Yy. - 19. Yy. da Avrupa da Ayak Giyimine dair bilgi aktarımı ve görsel (power-point) sunumu
6 Anadolu ve Osmanlı Kültüründe Ayak Giyimine dair bilgi aktarımı ve görsel (power-point) sunumu
7 20. Yy. da Ayak Giyimine dair genel bilgi aktarımı 1900 1919 Ayak Giyimine dair bilgi aktarımı ve görsel (power-point) sunumu
8 Vize sınavı
9 1920 1939 Ayak Giyimine dair bilgi aktarımı ve görsel (power-point) sunumu
10 1940 1959 Ayak Giyimine dair dair bilgi aktarımı ve görsel (power-point) sunumu
11 1960 1979 Ayak Giyimine dair bilgi aktarımı ve görsel (power-point) sunumu
12 1980 2000 Ayak Giyimine dair bilgi aktarımı ve görsel (power-point) sunumu
13 21. Yy. da Ayak Giyimine dair bilgi aktarımı ve görsel (power-point) sunumu.
14 Öğrenciler tarafından araştırmaların sunulması.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- KANKAİNEN Kathy CASJENS Laurel, Treading in the Past (Sandals of the Anasazi), Utah Museum of Natural History and University of Utah Press, Korea 1995
- KO Dorothy, Every Step a Lotus: Shoes for Bound Feet, University of California Press, London, 2002
- NEUBAUER Jutta Jan, Feet and Footwear in Indian Culture, Mapin Publishing Pvt.Ltd , India, 2000
- SEMMELHACK Elizabeth, On a Pedestal from Renaissance Chopines to Baroqu Heels, Moveable Inc. Bata Shoe Museum , Toronto, Ontario Canada, 2010
- OAKES Jill, RIEWE Rick, Spirit of Siberia (Tredational Native Life, Cloting and Footwear), Smithsonian Books, Bata Shoe Museum , Toronto, Ontario Canada, 1998
- O KEEFFE, Linda, Shoes, A Celebration of Pumps, Sandals, Slippers&More Shoes, Workman Publishing Company, USA,1996,
- COX, Caroline, Vintage Shoes, Carlton Books Ltd, London, 2008
- PATTISON, Angela CAWTHORNE, Nigel, A Century of Shoes: Icons of Style in the 20th Century, Incorporated Publishing, USA, 1997

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersi veren öğretim elemanı kronolojik sıralamayla tarihte ayakkabıya dair yazılı bilgileri örnek görsellerle destekleyerek anlatır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenci
1- Vize sınavı,
2- Araştırma dosyası
3- Final sınavı
ile değerlendirilir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 70 nine katılım zorunludur.
2.Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Vize ve final sınavlarına katılımda mazeret ve rapor kabul edilmemektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

canan.erdonmez@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 13.00 - 13.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 1 1
Final Sınavına Hazırlık 1 1 1
Ödev Hazırlama 1 7 7
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51
ÖK.61
ÖK.71
ÖK.81