DERS ADI

: Yüzeysel Tasarım III

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SRM 3005 Yüzeysel Tasarım III ZORUNLU 0 2 0 2

Dersi Veren Birim

Seramik ve Cam Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. MEMDUHA CANDAN GÜNGÖR

Dersi Alan Birimler

Seramik ve Cam Tasarımı
Seramik
Seramik ve Cam

Dersin Amacı

Profesyonel anlamda duvar panolarını kapsayan bu ders öğrenciyi gelecekteki çalışmalara hazırlamayı amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Gelecekteki çalışmalarında iç-dış mekan özelliklerini düşünerek, belli konular dahilinde duvar panosu tasarımı yapabilmesi
2   İç-dış mekanlarda yapılacak pano çalışmalarında kullanılacak çamur ve sır özelliklerini bilmesi
3   Yüzey kaplaması olarak seramiği iki boyutlu şekillendirmeyi bilmesi
4   Pano şekillendirirken malzemenin plastisitesi ve alet kullanımı konusunda bilgilendirilmesi
5   Herhangi bir yüzeye kapladığı seramiğin rötuş, kesim ve kurutma aşamalarını bilmesi
6   Kaplama seramiğinin yüzey özelliklerini ve sırlarını iç ya da dış mekana göre ayırt edebilmesi
7   Seramiğin yüzey üzerine montajını bilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Anadolu Medeniyetlerinden bir konu verilerek ve uygulanacağı hayali mekan belirtilerek öğrenciden artistik pano ve modüler birimlerin aynı yüzeyde kullanıldığı bir tasarım istenecektir
2 Tasarım
3 Tasarımları değerlendirme, tasarımı ölçeklendirme
4 Çamur açma, tasarımı uygulama
5 Modüler birimlerin modellerinin yapılması
6 Uygulama
7 Uygulama
8 Rötuşlama
9 Kurutma
10 Bisküvi Pişirimi
11 Sırlama
12 Sırlama
13 Sır Pişirimi
14 Proje değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Seramik Yapıyoruz, Susan Peterson, Jan Peterson,Çeviren:Sevim Çizer,

Yardımcı kaynaklar: Toprağın ve Güneşin ozanı Attila Galatalı, Anna Turay
Mustafa Tunçalp, Sıtkı M.Erinç
500 Tiles,Suzanne J.E.Tourtillott
Diğer ders materyalleri: Ulusal Sanatçı web siteleri, çeşitli programlarda hazırlanmış tezler, Uluslar arası ve Ulusal seramik dergileri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Belirli bir mekan ve konu dahilinde maket olarak çalışılan tasarımlardan bir kadraj alınarak birebir boyutlarda uygulandıktan sonra, pişirilip, sırlanıp, montajlı sunumu ile sonlandırılır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev/Sunum
3 BSN Başarı Notu PR * 0.80 + ODV * 0.20


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenci, verilen teknikleri zamanında uygulamış olması ve belirlenen kriterler çerçevesinde tamamlanmış ürünü ile değerlendirilecektir.

Değerlendirme Kriteri

Derse katılım, disiplinli çalışma, zamanı iyi kullanma, verilen teknikleri istenen süre içinde tamamlama ve sunma

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. %80 derse katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Derse katılmamış olmak verilen ev ödevlerinin ve projelerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
4. Geciken proje teslimlerinde öğrenci derse devam etmiş olsa bile başarısız kabul edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

candan.gungor@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Atölye kapsamındaki çalışmalar (proje hazırlık) 14 1 14
Proje değerlendirme 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 56

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6
ÖK.7