DERS ADI

: ULUSLARARASI İŞLETMECİLİKTE KARAR VERME

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IBS 4192 ULUSLARARASI İŞLETMECİLİKTE KARAR VERME SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. AYSUN KAPUÇUGİL İKİZ

Dersi Alan Birimler

Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (İngilizce)

Dersin Amacı

Bu ders, uluslararası düzeyde faaliyet gösteren firmaların kararlarını analiz etmeye yönelik bir çerçeve sunmaktadır. Derste, uluslararası işletmelerin optimizasyon problemlerine yönelik çözüm stratejileri oluşturmak için yaygın olarak kullanılan yönetim bilimi araçları ve karar verme yaklaşımları üzerinde durulacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İşletme problemlerini çözmek için matematiksel modelleme ve doğrusal programlamanın temel bileşenleri konusunda bilgi sahibi olmak.
2   Zorlayıcı ve belirsiz uluslararası iş ortamında karar vermek için yönetim biliminin temel araçlarını kullanabilmek.
3   Karmaşık uluslar arası işletmecilik problemleri karşısında eleştirel düşünme ve bağımsız problem çözme becerilerini kullanabilmek.
4   Analiz yapmak için bir veri analizi aracını ve elektronik tablolama yazılımını kullanabilmek.
5   Analiz sonuçlarını net bir şekilde aktarabilmek ve yönetsel etkilerini açıklayabilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Karar Süreci ve Model Kurma Ders Anlatımı
2 Doğrusal Programlamaya Giriş Uluslararası İşletmecilikteki Doğrusal Programlama Uygulamaları Ders Anlatımı
3 Doğrusal Programlama modellerinin Çözümü Duyarlılık Analizi Ders Anlatımı ve Bilgisayar Uygulamaları
4 Özel Amaçlı Doğrusal Programlama Uygulamaları: Ulaştırma ve Atama Modelleri Ders Anlatımı ve Bilgisayar Uygulamaları
5 Ağ Optimizasyonu Ders Anlatımı ve Bilgisayar Uygulamaları
6 Oyun Teorisi Ders Anlatımı
7 Karar Teorisi ve Fayda Belirsizlik ve Risk Altında Karar Verme Ders Anlatımı ve Bilgisayar Uygulamaları
8 Çok Kriterli Karar Modelleri Ders Anlatımı ve Bilgisayar Uygulamaları
9 Kapsamlı Vaka Analizleri Sınıf içi Tartışma
10 Kapsamlı Vaka Analizleri Sınıf içi Tartışma
11 Kapsamlı Vaka Analizleri Sınıf içi Tartışma
12 Kapsamlı Vaka Analizleri Sınıf içi Tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders Kitabı:

Statistics, Data Analysis, and Decision Modeling, 2010, Pearson Education.

Introduction to Management Science, Hillier and Hillier, 2010, Pearson Education.

Operations Research: Applications and Algorithms, Wayne L. Winston, 4th ed. or later ed., Thomson Learning.

Decision Theory, Principles and Applications, Giovanni Parmigiani, Lurdes Yoshiko Tani Inoue, John Wiley and Sons, 2009

2. Yazılımlar:
Çözücü eklentisi ile Elektronik Tablolama yazılımı.

3. Hesap makinesi:
Öğrenciler, sınıf içi, dışı ve sınav esnasında çeşitli hesaplama problemleri için bilimsel bir hesap makinesine ihtiyaç duyacaktır.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
2. Gözden Geçirme Oturumları ve Sınıf Tartışmaları
3. Bilgisayar Uygulamaları
4. Vaka çalışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 DKT DERSE KATILIM
3 OLY OLAY İNCELEMESİ
4 YYS YARIYIL SONU SINAVI
5 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS*0.30+DKT*0.10+OLY*0.30+YYS*0.30
6 BUT BÜTÜNLEME
7 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS*0.30+DKT*0.10+OLY*0.30+BUT*0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci katılımından elde edilecek puan, (i) derslere katılım durumuna, (ii) öğrencinin ders esnasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve (iii) olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır.

2. İki not arasındaki sınırda olan notlar için iyi bir katılım, notunuzu bir üst düzeye taşıyabilir.

3. Vaka Analizi, tüm işletme fonksiyonlarını entegre etmek ve işletmelerin uluslararası iş hayatında başarılı olmalarını sağlayacak stratejileri oluşturmak için sistematik ve analitik düşünmeyi gerektirmektedir. Her öğrenci, sınıf içi tartışmalara aktif olarak katkı sağlama sorumluluğuna sahiptir. Yapılan katkı, konunun açık şekilde anlaşılmış olması, konuyu ele alış biçiminin ve tartışmanın özgünlüğü, geliştirilen çözüm stratejisinin kapsamlılığı üzerinden değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.
3. Derse katılmamış olmak ev ödevinin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd.Doç.Dr. Aysun KAPUCUGIL IKIZ
aysun.kapucugil@deu.edu.tr
oda #: 130

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 8 4 32
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 5 3 15
Sunum Hazırlama 4 1 4
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2,5 30
Vize Sınavı 1 1,5 2
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 115

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.145
ÖK.254455
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5