DERS ADI

: TÜRKİYE'DE ÇAĞDAŞ SER.SNT.VE SNTÇI.I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SER 6045 TÜRKİYE'DE ÇAĞDAŞ SER.SNT.VE SNTÇI.I SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Seramik ve Cam Tasarımı Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. HALİL YOLERİ

Dersi Alan Birimler

Seramik ve Cam Tasarımı Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

Bu ders, ülkemizde 1930 larda başlayan sanatsal seramiğin günümüze kadar olan serüvenini, sanatsal olayları, kuşağının öncüsü olmuş Türk Seramik Sanatçılarını ve sanatçıların eserlerini dönemlerinin sosyal, siyasal koşullarını da göz önüne alarak irdelemeyi seramik sanatı üzerine düşünce üretmeyi amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ülkemizde çağdaş seramiğin gelişimi hakkında üst düzeyde bilgi sahibi olması
2   Türk Seramik Sanatçıları ve sanatçıların esreleri hakkında üst düzeyde bilgi sahibi olması
3   Sanatsal olayları ve sanatçıların esrelerini döneminin sosyal, ekonomik ve siyasi koşulları içerisinde analiz ederek yorum yapabilmesi ve bu düşüncelerini sanatsal ortamda konuşup tartışabilmesi
4   Örnek bir seramik eserin yapımı ve teknik özellikleri hakkında kanaat bildirebilmesi
5   Sanatsal olayları yakından takip etmesi, seramiğin kendi dışındaki disiplinlerle olan bağını anlayabilmesi ve bütün bunları alanına katkıda bulunacak bir şekilde sunabilmesi beklenmektedir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma, dersin ve araştırma konularının tanıtılması.
2 Araştırma konuları üzerine tartışmalar
3 Araştırma konuları üzerine tartışmalar
4 Araştırma konuları üzerine tartışmalar
5 Araştırma konuları üzerine tartışmalar
6 Araştırma konuları üzerine tartışmalar
7 Araştırma konuları üzerine tartışmalar
8 Vize sınavı; öğrencinin araştırmasının ilk sonuçlarını bir rapor halinde sunması
9 Araştırma konuları üzerine tartışmalar
10 Araştırma konuları üzerine tartışmalar
11 Araştırma konuları üzerine tartışmalar
12 Araştırma konuları üzerine tartışmalar
13 Araştırma konuları üzerine tartışmalar
14 Araştırma konuları üzerine tartışmalar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Çanakkale Seramik Kale Yayınları Türk Seramik Sanatçılarının Biyografileri, Türk Seramik Sanatı Sergi Kitabı Mimar Sinan Ünv. Yayınları, İstanbul un 100Seramik ve Çini Sanatçısı- Erdinç Bakla
Yardımcı kaynaklar: Türk Seramik Federasyonu Dergileri, Füreyya Ayşe Kulin, Basında ve süreli Yayınlarda çıkmış Makaleler, Sergi Katalogları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Gözden Geçirme Oturumları ve Sınıf Tartışmaları
Üzerine araştırma yapılacak konuların, sınıf tartışmalarında öğrencilerle beraber irdelenmesi.
2.Araştırma
Üzerinde araştırma yapılan konuya dair literatürün tespiti, taranması ve olayların analiz edilerek yazılı bir metne dönüştürülmesi aşamasında gözden geçirmeler.
3. Sunum
Öğrencinin yaptığı araştırmayı görsel malzemeyle birlikte izleyiciler önünde sunması ve üzerinde tartışmalar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Ödev/Sunum
3 DKL DerseKatılım
4 FN Final
5 BNS Başarı Notu VZ * 0.20 + ODV * 0.10 + DKL * 0.10 +FN * 0.60
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.20 + ODV * 0.10 + DKL * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Vize sınavı; öğrencinin araştırmasının ilk sonuçlarını bir rapor halinde sunması ile olacaktır.
Final sınavı; örencinin araştırmasını yazılı rapor olarak vermesi ve görsellerle desteklenmiş bir sunum olarak izleyiciye sunulacaktır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

halil.yoleri@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Sunum hazırlama 1 20 20
Rapor Hazırlama 1 15 15
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 140

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.154442
ÖK.254442
ÖK.3545552255555
ÖK.45444425525
ÖK.555525555