DERS ADI

: YÜKSEK DERECE SIR TASARIMI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SER 5062 YÜKSEK DERECE SIR TASARIMI SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Seramik ve Cam Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. PINAR ÇALIŞKAN GÜNEŞ

Dersi Alan Birimler

Seramik ve Cam Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders; öğrencinin lisans eğitiminde kazandığı seramik teknolojisi ve sır teknolojisi konularındaki bilgi ve becerilerini kullanarak, 1100 °C ve üzeri sırlar konusunda bilgi ve beceriye sahip olmasını, belirlenen yüksek derece sır konusu ile ilgili kapsamlı araştırmalar yapabilmesini, bu araştırmalar doğrultusunda kendi reçetelerini oluşturabilmesini ve bunları bilimsel araştırma raporu niteliğinde sunabilmesini amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1100 °C ve üzeri sırlar hakkında bilgi sahibi olabilmesi
2   Belirlenen yüksek derece sır konusu doğrultusunda kapsamlı bir araştırma yapabilmesi
3   Sırların seger formüllerini oluşturarak, hammaddelerini belirleyip reçetelerini hesaplayabilmesi ya da üçlü veya dörtlü diyagram oluşturarak harmanlar oluşturabilmesi
4   Sırları değerlendirerek, hataları düzeltebilmesi ve projeyi raporla sunabilmesi
5   Hazırlamış olduğu çalışmayı yazılı veya sözlü olarak ifade edebilmesi ve savunabilmesi beklenmektedir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Belirlenen sır projesi olarak seçilen konunun teorik anlatımı yapılır. öğrenci araştırılacak olan yüksek derece sır ile ilgili teorik araştırmaya yönlendirilir.
2 Teorik araştırma
3 Teorik araştırma
4 Teorik araştırma
5 Teorik araştırma
6 Sırların seger formülleri oluşturulur ve hammaddeler belirlenerek reçeteleri hesaplanır. Ya da öğrenci üçlü veya dörtlü diyagram ile hammaddeler üzerinden harmanlarını hazırlar.
7 Laboratuar çalışmaları
8 Laboratuar çalışmaları
9 Laboratuar çalışmaları
10 Sonuçların değerlendirilmesi
11 Laboratuar çalışmaları
12 Laboratuar çalışmaları
13 Sonuçların değerlendirilmesi
14 Proje ve raporun teslim edilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
- Britt, John, The Complete Guide to High Fire Glazes, Lark Craft, New York, 2007
- Rogers, Phil, Ash Glazes, A&C Black, London, 2003
Tichane, Robert, Ash Glazes, Krause Publications, lola, Wisconsin, 1987
- Genç, Soner, Artistik Seramik Sırları, Boyut Yayıncılık, İstanbul, 2013
- Rodes, Daniel, Clay and Glazes for The Potter, Chilton Book Company Radnor, Pennsylvania, 1973
-Fournier, R., Illustrated Dictionary of Practical Pottery, A&C Black, Krause Publications, London, 2000
-Sutherland, B., Glazes from Natural Sources, A&C Black, London, 2005
-Hopper, Robin, The Ceramic Spectrum, Krause Publications, USA, 1984
-Hamer, F.J., The Potter s Dictionary of Materials and Technigues, A&C Black, Pennsylvania Press, London, 2004
-Ateş Arcasoy, Seramik Teknolojisi, Marmara Ünv. Yayınları.
Yardımcı kaynaklar: Ceramic Monthly, Ceramic Art And Perseption, Ceramic Technical, Neu Ceramic, Ceramic De Verre, Seramik Federasyonu Dergisi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersi veren öğretim elemanı belirlenen yüksek derece sırlar konusunda teorik bilgi verir, öğrenci belirlenen sırla ilgili teorik uygulamalı araştırma yapar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 UYG Uygulama
2 RPR RaporHzr
3 BNS Başarı Notu UYG * 0.50 + RPR * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirmede öğrencinin projeyi ve raporu zamanında teslim etmesi ayrıca proje ve raporun niteliği önem taşımaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

pinar.caliskan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 10 120
Rapor hazırlama 1 25 25
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 201

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.145555554444444
ÖK.245555554444444
ÖK.345555554445435
ÖK.445554455445434
ÖK.545555555555555