DERS ADI

: DENEYSEL PİŞİRİM TEKNİKLERİ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SER 5063 DENEYSEL PİŞİRİM TEKNİKLERİ I SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Seramik ve Cam Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. HALİL YOLERİ

Dersi Alan Birimler

Seramik ve Cam Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders öğrencinin farklı fırın çeşitleri ve pişirim teknikleri ile ilgili ileri düzeyde bilgi sahibi olmasını ve alternatif pişirim tekniklerini uygulamalı olarak yapabilmesini amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fırın çeşitleri ve pişirim teknikleri ile ilgili ileri düzeyde bilgi sahibi olabilmesi
2   Geliştirilmiş malzeme bilgisine sahip olabilmesi, fırın ve pişirim ekipmanları, araç-gereçleri yetkin olarak kullanabilmesi
3   Alternatif pişirim tekniklerine ilişkin gelişmeler ve yenilikçi yaklaşımlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olabilmesi
4   Sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknikleri geliştirerek uygulamaya dönüştürebilmesi
5   Uygulamış olduğu alternatif pişirim tekniğini yazılı veya sözlü olarak ifade edebilmesi ve savunabilmesi beklenmektedir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma ve dersin hedefleri üzerine konuşma, verilecek projenin tanıtılması
2 Öğrencinin konu ile ilgili araştırma yapması
3 Öğrencinin konu ile ilgili araştırma yapması
4 Öğrencinin konu ile ilgili araştırma yapması
5 Öğrencinin konu ile ilgili araştırma yapması
6 Araştırmaların gözden geçirilmesi ve uygulama konularının onaylanması
7 Uygulamalar
8 Uygulamalar
9 Uygulamalar
10 Sonuçların değerlendirilmesi
11 Uygulamalar
12 Uygulamalar
13 Sonuçların değerlendirilmesi
14 Sunuma hazırlık ve rapor hazırlanması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
-James Watkins, Paul Andrew, Alternative Kilns&Firing Technigues, Lark Crafts, New York, 2004
- David Jones, Firing, The Crowood Press, 2007
- Fran Tristram, Single Firing, , A&C Black, London, 1996
- Hamer, F.J., The Potter s Dictionary of Materials and Technigues, A&C Black, Pennsylvania Press, London, 2004
Hacızade, Fikret, Seramiğin Kimyası, Çizgi Kitabevi, Ankara, 2019
Arcasoy, Ateş; Başkırkan, Hasan, Seramik Teknolojisi, Türkiye Seramik Federasyonu, İstanbul, 2020
Yardımcı kaynaklar: Ceramic Monthly, Ceramic Art And Perseption, Ceramic Technical, Neu Ceramic, Ceramic De Verre, Seramik Federasyonu Dergisi. Pişirim teknikleri üzerine yazılmış yabancı ve Türk yayınlar.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders Çalışmaları
Pişirim teknikleri ve fırınlar ile ilgili teorik bilgilerin aktarılması. Öğrencinin araştırma yapmaya yönlendirilmesi. Yapılan araştırmaların, öğrenci ile beraber irdelenmesi.
2. Uygulama
Onaylanan pişirim tekniklerinin ekip çalışması ile uygulanması ve uygulamanın denetlenmesi. Ortaya çıkan problemler ve çözümleri üzerine tartışma, uygulama yöntemlerine ait teorik bilgilerin aktarılması.
3. Sunum
Öğrencinin yaptığı araştırmayı ve uygulamasını bir araya getirdiği sunum dosyasının incelenmesi eksiklerin öğrenciler ile birlikte tartışılması.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 UYG Uygulama
2 RPR RaporHzr
3 BNS Başarı Notu UYG * 0.50 + RPR * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Öncelikle değerlendirme uygulaması sonuçlanmış ve bitmiş pişirim tekniği üzerinden yapılacaktır.
2. Dersin değerlendirmesinde, öğrencinin araştırma ve uygulamasını savunması ve sunum dosyası değerlendirilecektir.
4. Öğrencinin derslere devamı, katılımı, soru ve yanıtlarının derse katkısı değerlendirilecektir

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

halil.yoleri@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Yoktur.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 25 125
Rapor Hazırlama 1 25 25
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 206

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.145555554445444
ÖK.245555554445444
ÖK.345555554445455
ÖK.455555555445454
ÖK.545555554455545