DERS ADI

: PROJE: MİMARİ BEZEME I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GES 6169 PROJE: MİMARİ BEZEME I SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Geleneksel Türk Sanatları Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ AYŞE ÇETİN

Dersi Alan Birimler

Geleneksel Türk Sanatları Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; mimari bezeme öncelikli olarak yapılarda yer alan veya yer alması öngörülen bezemelerin tespit, tamamlama ve öngörü belgelerinin projelendirilmesidir. Ders içeriğinde bununla ilgili olarak, gerekli proje ve uygulamaların, teknik, malzeme, kuram ve kural bilgilerinin öğretilmesi hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Mimari bezeme öncelikli olarak yapılarda yer alan veya yer alması öngörülen bezemelerin tespit çalışmalarını yapabilmesi,
2   2. Bezemeli yapıların tespitinde alan çalışmasının yapılması,
3   3. Proje ve uygulama tekniklerinin alan analizleri ile birlikte inceleyebilmesi,
4   4. Mimari bezeme proje uygulamalarında malzeme ve üretim teknikleri uygulama yetilerinin gelişmesi,
5   5. Proje ve uygulama aşamalarını doğru tanımlayabilmesi ve uygulayabilmesi,
6   6. Koruma ve uygulama aşamalarının tamamını teknik raporlar ve çizimler ile belgeleyebilmesi, beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Proje bilgilendirme, arşiv belge çalışmaları Detay tasarımlarının projelendirilmesi
2 Kültürel bağlamda düzenleme, inceleme çalışmaları Proje uygulamalarının değerlendirilmeleri ve düzenleme çalışmaları
3 Proje verilerinin düzenlenmesi Proje uygulamalarının değerlendirilmeleri ve düzenleme çalışmaları
4 Proje malzeme, ekipman ve üretim tekniği araştırmaları Proje uygulamalarının değerlendirilmeleri ve düzenleme çalışmaları
5 Farklı disiplinler ile işbirliği öngörülerinin projelendirilmesi
6 Farklı disiplinler ile ortak çalışma programı uygulamaları
7 Detay tasarımlarının projelendirilmesi
8 Detay tasarımlarının projelendirilmesi
9 Detay tasarımlarının değerlendirilmeleri ve düzenleme çalışmaları
10 Proje uygulamalarının değerlendirilmeleri ve düzenleme çalışmaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Uluslararası Alanda Kültür Varlıklarının Korunması, Sibel ÖZEL, Alkım Yayınları, İstanbul, 1998
Yardımcı kaynaklar:
Uluslararası Alanda Kültür Varlıklarının Korunması, Sibel ÖZEL, Alkım Yayınları, İstanbul, 1998
Tarihsel Çevre Koruma Politikaları Ankara, Mehmet TUNÇER, Kültür Bakanlığı Kültür Eserleri, Ankara, 2000
Osmanlı İmparatorluğu Mimarisi, Kültür Bakanlığı Yayını, İstanbul, 1998
Tüba Kültür Envanteri Dergileri, Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları, İstanbul 2004
Restorasyonlar Projeler Kitaplar, D Aronco, İstanbul Araştırmaları Enstitüsü Katalogu, İstanbul, 2006
Klasik Yapı Detayları, Fatin ULUENGİN, Yem Yayınları, İstanbul, 1971
Orta Çağ Türk Sanatında Süsleme ve İkonografi, Selçuk MÜLAİM, Kaknüs Yayınları
Mimaride Rönesans ve Barok, Betül BAKIR, Nobel Yayın, 2003
İzmir İl Kültür Müdürlüğü Kültür Envanterleri, İzmir, 2001
Batılılaşma Döneminde Türk Resim Sanatı, Prof. Dr. Günsel Renda. 1977,
Beyan-I Menazil- Sefer-İ Irakeyn Matrakçı Nasuh, Prof. Dr. Nurhan Atasoy, 2015,
Nasuhü s-Silahı (Matrakçı) Nın Beyan-I Menazil-İ Sefer-İ Irakeyn-İ Sultan Süleyman Han, Hüseyin G. Yurdaydın 1976,
Canal Grande E Pıazza San Marco, Da Dıonısıo Moretti,MDCCCXXVIII,
İzmir Ve Ege den Mimari İzlenimler, Dr. Kaya Dinçer, 1994,
Vakıflar Dergileri ve diğer yayınları,
Koruma onarım konulu bilgi ağlarından yararlanmak,
Yapılmış olan restorasyon projelerine ait çıktılar,
Restorasyonlarda kullanılan aletler,
Eser ve çalışma örneği analizleri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Öğretim üyesi öğrencileri, bezemeli yapıların tespiti ile projelere başlatır. Bezemelerin öncelikli olarak korunmaları, kural ve kavramları öğrenme ve uygulayabilmeye, koruma çalışmalarını araştırarak ve izleyerek, analiz çalışması yapmaya yönlendirir.
2- Verileri değerlendirebilmesi için gereken bilgi ve deneyimi aktararak, elde edilen verileri düzenleme, temel kavramları öğrenme ve uygulama için gereken alt bilgiler ile donatır.
Proje uygulama ve öngörülerini teknik raporlar, desenler ve çizimler ile belgeleyebilmesi Konservasyona yönelik proje haline getirmesi için yönlendirir.
3.Proje öncesinde, gerekli olan analiz çalışmalarının kavraması, uygulama teknikleri ile birlikte kullanabilmesi için uygulama aşamalarını doğru öngörmesi konusunda geliştirir.
4- Farklı disiplinler ile ortak proje çalışması yürütebilmesi, yapı üzerinde uygulayabilecek birikimde olmasını sağlar.
5-Gözden Geçirme Oturumları ve Sınıf Tartışmaları;
Öğretim üyesi tarafından medya proje, tasarım, belgeleme teknikleri ve belgeler konulu verilen bilgiler ile öğrencilerin proje konulu birikimleri sınıf içi konu tartışmaları, verilen ödevler, sunumlar ve düzenli yapılan ortak proje düzenleme geliştirme eskiz çalışmaları ile desteklenmektedir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 PRJ Proje
3 DKL Derse Katılım
4 BNS Başarı Notu ODV * 0.30 + PRJ * 0.50 +DKL * 0.20


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin derse ve projeye katılımcılığı; ön araştırma çalışmalarını yapması, çözüm ve önerileri, çözüm önerilerinin uygunluğu, birbirini tamamlar nitelikte olması ve uygulanabilirliği üzerinden değerlendirilecektir.
Öğrenci projeleri; öngörü ve uygulamalarını geliştirerek öğrenmesi ve kullanabilmesi, projelerinin içerik ve sunum kalitesi, önermelerinin uygulanabilirliği, eğitim hedefine olumlu katkısı bağlamında 100 tam puan üzerinden değerlendirilerek puana dönüştürülecektir.
Ödev sunum %30 proje %50 rapor hazırlama %20

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersin % 80 ine katılım zorunludur.
Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır
Her türlü tarihi eser Vandalizm girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır
Proje ve ödevler teslim tarihi dışında değerlendirmeye alınamaz ya da tam puan üzerinden değerlendirilemez

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd.Doç.Ayşe ÇETİN
ayse.cetin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Belirlenen saatler içinde

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Ödev Hazırlama 14 3 42
Sunum Hazırlama 10 4 40
Rapor hazırlama 10 4 40
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1232
ÖK.2322123
ÖK.33213
ÖK.43123
ÖK.53313
ÖK.6313