DERS ADI

: DÜĞÜMLÜ GELENEKSEL TEKSTİLLER I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GES 6109 DÜĞÜMLÜ GELENEKSEL TEKSTİLLER I SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Geleneksel Türk Sanatları Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. BAHADIR ÖZTÜRK

Dersi Alan Birimler

Geleneksel Türk Sanatları Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

Öğrencilerin, düğüm tekniği ile dokunan halı, tülü, filikli, gabbeh gibi geleneksel tekstilleri incelenerek bu tekniklerin kullanıldığı uygulamalar yapabilmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Düğümlü dokuma tekniklerini tanıması,
2   Düğümlü dokuma tekniklerinin kullanıldığı belli başlı yöreler hakkında bilgi sahibi olması,
3   Tekniklere göre yöre, motif, kompozisyon, hammadde özellikleri ilişkisini kurabilmesi,
4   Düğümlü dokuma tekniklerine göre tasarım hazırlama süreçlerini öğrenmesi,
5   Düğümlü dokuma tekniklerine göre tasarım yapabilmesi,
6   Bilgi teknolojilerini araştırma ve tasarım sırasında kullanabilmesi,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders içeriği, işleniş biçimi ve derse giriş, Araştırma konularının verilmesi.
2 Araştırma konuları üzerine çalışma.
3 Araştırma konuları üzerine çalışma.
4 Araştırma konuları üzerine çalışma.
5 Araştırma konuları üzerine çalışma.
6 Araştırma ödevi sunumları
7 Araştırma ödevi sunumları
8 Uygulama Projeleri hakkında ön bilgi ve projeye başlangıç.
9 Projeler üzerinde tartışma.
10 Projeler üzerinde tartışma.
11 Proje raporları üzerine tartışma.
12 Projelerin rapor haline getirilme çalışması.
13 Proje raporları üzerine tartışma.
14 Proje raporlarının teslim edilmesi ve sunumu.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
- Turkish Handwoven Carpets Catalogue No:1,2,3,4,5. Hazl.: Güran Erbek. Ankara Ekim 1987. Ünal Ofset, 2.Baskı, Mayıs 1992. Sevinç Matb. (s.y) "T.C.Kültür Bakanlığı Döner Sermaye İşletmeleri Merkez Müdürlüğü
- Ferit Edgü; Karapınar Tülü halıları, Mas Matbaacılık, İstanbul 1989, Ada Yayınları.
- H. Reinsch; Gabbeh, Graz 1986, Hali Publications Ltd. London.

Yardımcı kaynaklar:
Halı Dergileri, Düğümlü dokuma teknikleri konusunda kitap, tez ve makaleler, sempozyum bildirileri, müze ve özel koleksiyon katalogları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğretim üyesi, öğrencilere düğümlü dokuma teknikleri ve bunların kullanıldığı yöreler içeriğinde araştırma ödevleri verir. Araştırma boyunca öğretim üyesi öğrenciye danışmanlık yapar. Araştırma sonucunda çalışma, rapor olarak ve derste sunulur.
Uygulama projesi olarak öğrencilerden, öğrendikleri düğümlü dokuma tekniklerini kullanarak özgün tasarımlar yapmaları istenir. Proje boyunca tasarımlar, teknik, malzeme, renk, kompozisyon, özgünlük ve içerik kriterlerine göre derste tartışılır ve yönlendirme yapılır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 PRJ Proje
3 DKL Derse Katılım
4 BNS Başarı Notu ODV * 0.30 + PRJ * 0.50 +DKL * 0.20


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirme, öğrencinin yaptığı araştırma raporunun içeriği ve sunumu, dönem sonunda ortaya koyduğu proje çalışmaları ve dosyası ile dönem boyunca ders kapsamında gösterdiği çabaya, sunduğu fikirlere ve tartışmalara katılımına göre yapılır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Proje dosyaları belirtilen zamanda teslim edilir. Zamanında teslim edilmeyen dosyalar değerlendirilmeye alınmaz.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bahadir.ozturk@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Belli bir görüşme günü yoktur. Öğrenci ihtiyaç duyduğunda öğretim üyesi ile iletişime geçebilir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Tasarım Projesi 14 4 56
Sunum Hazırlama 4 8 32
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.14
ÖK.245
ÖK.355
ÖK.45
ÖK.555
ÖK.64