DERS ADI

: Moleküler Tıpta Laboratuvar Rotasyonu

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MOT 6050 Moleküler Tıpta Laboratuvar Rotasyonu SEÇMELİ 1 4 0 8

Dersi Veren Birim

Moleküler Tıp Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. GAMZE TUNA

Dersi Alan Birimler

Moleküler Tıp Doktora
Moleküler Tıp Bütünleşik Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin mültidisipliner bir anlayış içerisinde bu lisansüstü
program ile ilgili farklı laboratuvarlarda yürütülen araştırmaları rotasyon yaparak
gözlemlemeleri, araştırma yöntemleri ve klinik laboratuvar yöntemleri ile ilgili
bilgilenmeleri ve bazı özel alanlarda laboratuar teknikleri ile ilgili uygulamaya
yönelik bilgi edinmeleridir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Moleküler tıp araştırmaları için yararlı olabilecek değişik uygulama laboratuvarlarını tanımak;
2   Bu laboratuarlarda çalışılan konular ve uygulamaları ile ilgili bilgi sahibi olmak
3   Bu laboratuvarlarda kullanılan yöntemlerin temel ilkelerini kavramak
4   Değişik yöntemleri ilke ve uygulama yönünden kıyaslayabilmek
5   Bu yöntemleri gerektiğinde kendi araştırma alanına uyarlayabilmek
6   Edindiği bilgileri toparlayarak sunum yapabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtımı Kromatografinin Temel İlkeleri, Türleri ve Uygulamaları (K) HPLC yöntemi ile MDA ölçümü (U)
2 Analitik Yöntem Geçerliliği (K) (U)
3 Klinik Laboratuvarlar 1: Merkez Laboratuvarına Uyumlandırma, İdrar, Gaita İncelemeleri otoanaliz (K,U)
4 Klinik Laboratuvarlar 2: Hormon Analizleri (K,U)
5 New Methods in Molecular Medicine (K), (U)
6 New Methods in Molecular Medicine (K), (U)
7 ARA SINAV
8 Moleküler Biyolojik Teknikler (K), (U)
9 Moleküler Sitogenetik Yöntemler (K), (U)
10 Moleküler Sitogenetik Yöntemler (K), (U)
11 Patolojide Laboratuvar (K), (U)
12 Histolojik araştırma yöntemleri (K) TEM Donanımları ve Temel Prensipleri, TEM de Fiksasyon ve Fiksatifler TEM de Kullanılan Tamponlar ve hazırlanması, Gömme Materyalleri, Işık Mikroskobundan TEM e geçiş, Bıçak hazırlama, Kalın kesit alma, boyama ve şık mikroskobunda değerlendirme, Trim ya da mesa, İnce kesit alma, TEM Boyaları ve Boyama Yöntemleri, TEM de Görüntüleme ve Görüntü işleme (U)
13 Temel Onkolojide Laboratuvar (K) (U)
14 LC-MS/MS Uygulamaları (K) İdrarda hasarlı DNA nükleozitlerinin ekstraksiyonu, DNA nükleozitlerinin ölçümü ve kantitasyonu (U)
15 GC/MS ve GC-MS/MS (K) EDTA lı kandan lökosit izolasyonu, Lökosit DNA sı izolasyonu, GC-MS ile DNA örneklerinde hasarlı DNA bazlarının ölçümü ve kantitasyonu (U)
16 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Biomedical Science Practice-Experimentla and Professional skills (Edited by Hedley
Glencross, Nessar Ahmed and Qiuyu Wang). Oxford University press. 2011
2. Tietz Klinik Kimyada Temel İlkeler (Beşinci Baskıdan Çeviri) Editörler: Catl A.
Burtis- Edward R. Ashwood Çeviri Editörü: Diler Aslan. Palme Yayıncılık. 2005
3. Dergilerde yayımlanmış yöntem makaleleri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Örgün Öğretim.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 PO Performans/Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.20 + PO * 0.30 +FN* 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.20 + PO * 0.30 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Kavrama, öğrenme, analiz etme, karşılaştırma, interaktif katılım

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse interaktif katılım.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

e-posta: gamze.tuna@deu.edu.tr
Telefon: 412 2605

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 12:30-13:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 14 4 56
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 2 5 10
Vize Sınavına Hazırlık 14 2 28
Final Sınavına Hazırlık 20 2 40
Sunum Hazırlama 10 4 40
Laboratuvar defteri hazırlama 4 3 12
0
0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.144553343343335
ÖK.244555555554555
ÖK.344554444444555
ÖK.455555554544555
ÖK.555555555544555
ÖK.655555555555445