Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Moleküler Tıp Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
DR.ÖĞR.ÜYESİ MEHTAP YÜKSEL EĞRİLMEZ |
Dersi Alan Birimler |
Moleküler Tıp Doktora |
Dersin Amacı |
Moleküler tıpta son yıllarda yapılan çalışmalarda hastalıkların oluşum mekanizmasında kullanılabilecek yeni moleküller ve mekanizmalar ortaya çıkmıştır. Bu dersin amacı miRNA, ekzosom, mitokondrial DNA, adipokinler, sitokinler, hücre sağkalım-ölüm mekanizmaları ve katlanmamış protein yanıtı mekanizmalarının ve hastalıktaki rollerinin anlaşılması ve öğrenilmesidir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. Molecular Medicine: An introduction. Jens Kurreck, Cy Aaron Stein. 2015, John Wiley & Sons Inc. Publication. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders, kuramsaldır ve sunumlarla birlikte interaktif yöntemlerle işlenecektir. Öğrencilerin, verilen kaynaklardan yararlanarak derse önceden okumuş olarak gelmeleri beklenmektedir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Kavrama, öğrenme, analiz etme, karşılaştırma, uygulama, interaktif katılım |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Örencilerin derse konuyu okumuş olarak gelmeleri beklenmektedir. Mazeret durumlarında ders öğretim üyesini önceden bilgilendirmesi beklenmektedir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Yard. Doç. Dr. Mehtap Yüksel Eğrilmez |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Pazartesi 12.30-13:30 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|