DERS ADI

: Topluma Dayalı/Yönelik Eğitim

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEG 6016 Topluma Dayalı/Yönelik Eğitim SEÇMELİ 2 2 0 10

Dersi Veren Birim

Tıp Eğitimi Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Tıp Eğitimi Doktora

Dersin Amacı

Tıp eğitiminde topluma dayalı/yönelik eğitim kavramları, genel ilkeler, dünyada ve Türkiye deki uygulama örnekleri, topluma dayalı eğitimin önündeki engeller, gerçekleştirilmesine yönelik öneriler konusunda bilgi ve beceri kazanılması

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Topluma yönelik /dayalı eğitim kavramını tartışabilme
2   Topluma yönelik/dayalı eğitim ilkelerini tartışabilme
3   Topluma yönelik/dayalı eğitim yöntemlerini tartışabilme
4   Topluma yönelik/dayalı eğitimde değerlendirme yöntemlerini tasarlayabilme
5   Topluma yönelik/dayalı eğitimin önündeki engellere yönelik çözüm önerileri oluşturabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tıp eğitiminde topluma yönelik eğitim Tıp eğitiminde topluma dayalı eğitim Tıp eğitiminde topluma yönelik eğitim ilkeleri Tıp eğitiminde topluma dayalı eğitim ilkeleri Tıp eğitiminde topluma yönelik eğitim yöntemleri Tıp eğitiminde topluma dayalı eğitim yöntemleri
2 Tıp eğitiminde topluma dayalı eğitimde değerlendirme Tıp eğitiminde topluma dayalı eğitimde değerlendirme örnekleri Tıp eğitiminde topluma yönelik eğitim programı oluşturma Tıp eğitiminde topluma yönelik eğitim programı örnekleri Tıp eğitiminde topluma dayalı eğitim programı oluşturma
3 Tıp eğitiminde topluma dayalı eğitim programlarında eğitici rolleri Tıp eğitiminde topluma dayalı eğitim programı örnekleri Tıp eğitiminde topluma yönelik/dayalı eğitimin toplum üzerindeki etkileri Tıp eğitiminde topluma yönelik/dayalı eğitimin sağlık sistemi üzerindeki etkileri
4 Tıp eğitiminde topluma dayalı eğitimin önündeki engeller Topluma dayalı eğitim programlarının değerlendirilmesi Tıp eğitiminde topluma yönelik/dayalı eğitimin önündeki engellere yönelik çözüm önerileri Topluma dayalı eğitim programlarının değerlendirilmesi Makale saati

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Handbook of Community-Based Education: Theory and Practices; Schmidt H., Magzoub M.E.M.A. et al, 2000.
Saçaklıoğlu F.B., Türk M. Topluma yönelik- Topluma Dayalı Tıp Eğitimi Neden ve Nasıl Toplum ve hekim 2001; 16 (3).
Magzoub M.E.M.A, Schmidt HG. A Taxonomy of Community-based Medical Education. Academic Medicine 2000, 75 (7): 699-707.
Worley P. Integrity: The Key to Quality in Community-based Medical Education (Part Two)Education for Health, 2002; 15 (2): 129-138.
Musal B., Aksakoglu G., Ucku R. Community-Based Education Programme of Dokuz Eylul School of Medicine. Education for Health July 2003; 16 (2): 218-221. 2.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum
Ödev
Makale saati
Uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SEM Seminer
3 BNS Başarı ODV* 0.40 +SEM * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

100 üzerinden minimum 75 puan (CB) alma

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

berna.musal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 14.00-16.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 20 3 60
Uygulama 2 3 6
Örnek olay çalışması 8 2 16
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 4 20 80
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 40 40
Ödev Hazırlama 1 12 12
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 250

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55