DERS ADI

: Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEG 6003 Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme SEÇMELİ 2 2 0 10

Dersi Veren Birim

Tıp Eğitimi Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Tıp Eğitimi Doktora

Dersin Amacı

Ölçme ve değerlendirmede genel ilkeler, geçerlilik, güvenilirlik kavramları, tıp eğitiminde yazılı değerlendirme yöntemleri, tıp eğitiminde beceri değerlendirme yöntemleri, değerlendirmede teknoloji kullanımı, ölçek geliştirme ve kullanım ilkeleri ve değerlendirme sonuçlarının analizi konularında bilgi ve beceri kazanma

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ölçme ve değerlendirme ilkelerini tıp eğitimine uyarlayabilme
2   Geçerlilik, güvenilirlik analizlerini yapabilme
3   Bilgi değerlendirme yöntem ve gereçlerini hazırlayabilme
4   Performans değerlendirme yöntem ve gereçlerini hazırlayabilme
5   Bilgisayara dayalı değerlendirme örnekleri tasarlayabilme
6   Tutum ölçeği örnekleri tasarlayabilme
7   Bir sınav planı hazırlayabilme
8   Sınav ve soru analizlerini değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tıp eğitiminde ölçme, değerlendirme ilkeleri Ölçme değerlendirmede geçerlilik tipleri Ölçme değerlendirmede güvenilirlik analizleri Tıp eğitiminde bilgi değerlendirme yöntem ve gereçleri Makale saati
2 Çoktan seçmeli soruların kullanımı Doğru/yanlış, eşleştirme sorularının kullanımı Essay tipi ve diğer bilgi değerlendirme sorularının kullanımı Klinik becerilerin değerlendirilmesi yöntem ve gereçleri Makale saati
3 Objektif Yapılandırılmış Klinik Sınavların tasarlanması Diğer performans değerlendirme yöntemlerinin (mini-CEX, CORE, DOPS, OSPE vd) tasarlanması Tıp eğitiminde beceri değerlendirme rehberleri Makale saati
4 Tıp eğitiminde logbook-karne ve portfolyo kullanımı Tutum ölçeği hazırlama Tıp eğitiminde bilgisayara dayalı değerlendirme yöntemleri Sınav hazırlama basamakları Sınav ve soru analizleri değerlendirme Makale saati

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Epstein RM (2007). Assessment in Medical Education. New England Journal of Medicine, 356(4), 387-396.
Evaluation Methods: A Resource Handbook. Mc Master University Program for Educational Development, Program for Faculty Development (1995), Mc Master University Canada.
David B Swanson, Susan M Case ( 2001) Constructing written test questions for the basic and clinical sciences. Çeviri editörü: Eser Sözmen, Güven Kitabevi, İzmir.
Linn RL& Gronlund NE (1995) Measurement and Assessment in Teaching. 7th Edition, Prentice Hall, Columbus, Ohio.
Nendez, M.R. & Tekian, A. (1999). Assessment in problem-based learning medical schools: A literature review. Teaching and Learning in Medicine, 11(4), 232 -243.
Norcini JJ, McKinley DW (2007) Assessment methods in medical education. Teaching and Teacher Education. 23, 239 250.
Smee, S. (2003). ABC of learning and teaching in medicine: Skill-based assessment. British Medical Journal. 326 (29 March), 703-706

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum
Grup çalışması
Uygulamalı sınav örneği hazırlama
Kuramsal sınav örneği hazırlama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SEM Seminer
3 BNS Başarı ODV* 0.40 +SEM * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

100 üzerinden minimum 75 puan (CB) almak

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sevgi.karademir@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 14.00-16.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 8 3 24
Örnek olay çalışması ( Sınav gözlemi (NÖKS, uygulama, mesleksel beceriler, kuramsal..) 4 3 12
Ders Anlatımı (sunum, ödev tartışması ve makale saati) 22 3 66
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 4 10 40
Final Sınavına Hazırlık 1 40 40
Ödev Hazırlama 2 20 40
Vize Sınavına Hazırlık 1 22 22
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 250

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.65
ÖK.75
ÖK.85