Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Halı - Kilim ve Eski Kumaş Desenleri |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. ESRA KAVCI ÖZDEMİR |
Dersi Alan Birimler |
Halı - Kilim ve Eski Kumaş Desenleri |
Dersin Amacı |
Dört yıllık lisans eğitiminde geleneksel tekstil sanatları ve tasarımı ile ilgili derlere hazırlık olmasıdır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Türk Yazmacılık Sanatı,Reyhan Kaya, İş Bankası Yayınları, İstanbul 1988. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Derste geleneksel el baskıcılığında kulanılan kalıp, karakalem ve elvan baskı teknikleri incelenecektir.Öğrenci seçtiği doğal objelerin etüt çalışmasını yapacaktır. Bu çalışmalar sonucunda elde edilen motifler kalıba aktarılacak ve geleneksel baskı teknikleri kullanılarak kumaş üzerne baskı yapılacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Öncelikli olarak öğrencinin tasarım sürecinde verilen konuya uygun çalışması ve tasarımlarını uygulamaya geçirmedeki başarısı dikkate alınacaktır. Derse devam etmesi ve atölye çalışmasındaki uyumu dikkate alınacaktır. |
Değerlendirme Kriteri |
Derse %80 devam zorunludur. Atölye çalışması ağırlıklıdır.Özellikle tasarım ve uygulama çalışmaları ders saatleri içerisinde tamamlanmalıdır. Projenin %70'i, sunumun %30'u geçme notunu belirler. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Öğrenci ders saatlerinde devam etmeli ve atölye çalışmalarını aksatmamalıdır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
esra.kavci@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
yok |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|