Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Halı - Kilim ve Eski Kumaş Desenleri |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. ESRA KAVCI ÖZDEMİR |
Dersi Alan Birimler |
Halı-Kilim ve Eski Kumaş Desenleri |
Dersin Amacı |
Öğrencilere kumaşlarda belirleyici etkisi olan iplik özelliklerini öğretmenin yanı sıra, dokunmuş bir kumaşın örgü raporunun çıkarılmasını, atkı ve çözgü sıklıklarının hesaplanmasını, günlük yaşamda kullanılan bu kumaşların hangi örgü ve türevleriyle dokunmuş olduğunun tespit edilmesini öğretmektir. Ayrıca öğrencilere dokunmuş bir örnek kumaşın tekrar üretilebilmesi için gerekli olan iplik, ağırlık gibi teknik hesaplamayı yapmayı, günlük yaşamda kullanılan bu kumaşların istenilen bilgiler doğrultusunda gerekli verileri saptamayı öğretmektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Derste konulara göre kuramsal bilgilerin anlatılmasının ardından, öğrencilere farklı örnekler üzerinde uygulama çalışmaları yaptırılmaktadır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Dersin amacı doğrultusunda, öğrencinin bir kumaşın yeniden üretilmesi için öncelikle bilinmesi gereken bazı verileri tespit etmesi gerekmektedir. Vize notu %40'ı , final notunun %60'ı geçme notunu belirlemektedir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Dersin % 70 nine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
esra.kavci@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
yok |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|