DERS ADI

: Çini Ürünleri Restorasyonu II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GÇS 4002 Çini Ürünleri Restorasyonu II SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Eski Çini Onarımları

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ AYŞE ÇETİN

Dersi Alan Birimler

Tezhip
Tezhip Sanatı
Çini Tasarımı ve Onarımı
Tezhip
Eski Çini Onarımları
Eski Çini Onarımları

Dersin Amacı


Bu dersin amacı; Bu dersin amacı; mekanlarda yer alan çinilerin restorasyonları için gerekli olan tüm koşulları projelendirmek ve kanunlar ile sınırları belirlenmiş olan çalışmaları doğru kural, teknik, malzeme ile uygulayabilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çiniler ve çiniler ile ilişkili yan ürün malzemelerini tanımlayabilmesi,
2   Malzemelerin koruma,temizleme, tamamlama, yeniden üretim kararlarını alabilmesi ve uygulayabilmesi,
3   Uygulamalarını katalog, rapor ve proje ile belgeleyebilmesi,
4   Çiniler ile birlikte restore edilmesi gereken farklı disiplerin restorasyonu çalışmalarını da paralel uygulamalar ile yürütebilmesi,
5   Tümden teke, tekten tüme doğru alan analizlerini yapabilmesi, tamamlama önerileri üretebilmesi ve uygulamalar ile örneklemesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Konu ile ilgili uygulama, malzeme, teknik bilgilerin uygulamalaı olarak çalışılması
2 Restorasyonu yapılacak olan çini ürünleri ile ilgili araştırma ve analiz çalışmaları
3 Proje konusunun analizlerinin yapılması
4 Proje verilerinin düzenlenmesi ve restorasyon kararlarının alınması
5 Proje belgeleme çalışmaları ve raporların düzenlenmesi
6 Proje malzeme, ekipman ve üretim tekniği araştırmaları
7 Proje uygulama ve restorasyon tekniklerinin belgelenmesi
8 Farklı disiplinler ile işbirliği öngörülerinin projelendirilmesi
9 Farklı disiplinler ile ortak çalışma programı uygulamaları
10 Detay restorasyonların projelendirilmesi
11 Detay tasarımlarının projelendirilmesi
12 Proje uygulamalarının değerlendirilmeleri ve düzenleme çalışmaları
13 Proje uygulamalarının değerlendirilmeleri ve düzenleme çalışmaları
14 Proje uygulamalarının değerlendirilmeleri ve düzenleme çalışmaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Türk Çini ve Seramikleri, ALTUN A. CARSWELL, Sadberk Hanım Müzesi, İstanbul, 1991
Tarihsel Çevre Koruma Politikaları Ankara, Mehmet TUNÇER, Kültür Bakanlığı Kültür Eserleri, Ankara, 2000
Osmanlı İmparatorluğu Mimarisi, Kültür Bakanlığı Yayını, İstanbul, 1991
Osmanlıda Çini Seramik Öyküsü, ALTUN A., İstanbul Menkul Kıymetler Borsası,1998
İznik Çini Fırınları Kazısı II. Dönem 1981-1989, ASLANAPA O, Ş. YETKİN, İstanbul, 1989
Klasik Yapı Detayları, Fatin ULUENGİN, Yem Yayınları, İstanbul, 1971
Orta Çağ Türk Sanatında Süsleme ve İkonografi, Selçuk MÜLAİM, Kaknüs Yayınları
Mimaride Rönesans ve Barok, Betül BAKIR, Nobel Yayın, 2003
İzmir İl Kültür Müdürlüğü Kültür Envanterleri, İzmir, 2001
Uluslararası Alanda Kültür Varlıklarının Korunması, Sibel ÖZEL, Alkım Yayınları, İstanbul, 1998

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Öğretim üyesi öğrencileri, Çini ürünleri restorasyonu için gerekli olan kural ve kavramları öğrenme ve uygulayabilmeye, restorasyonu çalışmalarını projelendirerek, araştırma,sağlamlaştırma, analiz, tamamlama ve yeniden yapım çalışması yapmaya yönlendirir. Elde edilen verileri düzenleyebilme, temel kavramları öğrenebilme ve hatasız uygulayabilmesi için gereken alt bilgiler ile donatır.
Proje uygulama ve öngörülerini teknik raporlar, desenler ve çizimler ile belgeleyebilmesi restorasyona yönelik proje haline getirmesi için yönlendirir.
2.Çini ürünleri restorasyon malzemeleri ve ilgili yan ürünlerinin tanımlanma ve uygulama teknikleri öğretilir. Uygulamalarını katalog, rapor ve proje ile belgeleyebilmesi, çiniler ile birlikte restore edilmesi gereken farklı disiplerin restorasyonu çalışmalarını da paralel uygulamalar ile yürütebilmesi, doğru alan analizlerini yapabilmesi, tamamlama önerileri üretebilmesi ve uygulamalar ile örneklemesi beklenmektedir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev/Sunum
3 BSN Başarı Notu PR * 0.60 + ODV * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencinin derslere bilgi ön araştırmaları yapmış olarak katılımı, çözüm ve önerilere bilinçli olarak katılımı, onarım önerilerinin uygunluğu, ve uygulanabilirliği üzerinden puanlama yapılacaktır.
Öğrenci çalışmaları; Restorasyona yönelik öngörü ve uygulamalarını geliştirerek çini ürünleri restorasyonunu öğrenmesi ve kullanabilmesi, ödev ve projelerinin içerik ve sunum kalitesi, önermelerinin uygulanabilirliği sınıf içi eğitim hedefine olumlu katkısı bağlamında değerlendirilerek puana dönüştürülecektir.

Değerlendirme Kriteri




Öğrencinin derslere bilgi ön araştırmaları yapmış olarak katılımı, çözüm ve önerilere bilinçli olarak katılımı, çözüm önerilerinin uygunluğu, konservasyon öngörülerinin birbirini tamamlar nitelikte olması ve uygulanabilirliği üzerinden puanlama yapılacaktır.
Öğrenci çalışmaları; öngörü ve uygulamalarını geliştirerek bezeme konservasyonunu öğrenmesi ve kullanabilmesi, ödev ve projelerinin içerik ve sunum kalitesi, önermelerinin uygulanabilirliği sınıf içi eğitim hedefine olumlu katkısı bağlamında değerlendirilerek puana dönüştürülecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersin % 70 inene katılım zorunludur.
Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır
Her türlü tarihi eser Vandalizm girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır
Proje ve ödevler teslim tarihi dışında değerlendirmeye alınamaz ya da tam puan üzerinden değerlendirilemez

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri


ayse.cetin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri


Mesai saatleri içinde

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 14 2 28
Sunum Hazırlama 5 3 15
Alan/saha çalışması 2 4 8
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Ödev Hazırlama 5 2 10
Final Sınavı 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 107

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1545544
ÖK.2455545254
ÖK.3545442
ÖK.445452544
ÖK.54455545444