DERS ADI

: Toksikolojide İyi Laboratuar Uygulamaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TOK 6064 Toksikolojide İyi Laboratuar Uygulamaları SEÇMELİ 1 2 0 6

Dersi Veren Birim

Toksikoloji Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. YEŞİM TUNÇOK

Dersi Alan Birimler

Toksikoloji Doktora

Dersin Amacı

İyi Laboratuvar Uygulamaları Prensipleri Ve Test Laboratuvarlarının Belgelendirilmesine Dair Yönetmelik kapsamında laboratuarda test verilerinin kalitesinin ve güvenilirliğinin iyileştirilmesi, laboratuarda zaman, para, kaynak ve hayvan tasarrufu, laboratuarda standart işleyiş yöntemleri ve mutajenite, karsinojenite ve diğer toksisite testlerinde İyi Laboratuar Uygulamaları ilklerinin öğrenilmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İyi Laboratuvar Uygulamaları Prensipleri ve Test Laboratuvarlarının Belgelendirilmesine Dair Yönetmelik i yorumlayabilme
2   Laboratuarda test verilerinin kalitesinin ve güvenilirliğinin iyileştirilmesini tanımlayabilme
3   Laboratuarda zaman, para, kaynak ve hayvan tasarrufunu değerlendirebilme
4   Laboratuarda standart işleyiş yöntemlerini değerlendirebilme
5   Mutajenite, karsinojenite ve diğer toksisite testlerinde İyi Laboratuar Uygulamaları nı tanımlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Test Biriminin Organizasyonu ve Personel
2 Kalite Güvencesi Programı
3 Tesisler
4 Atıkların İmha Edilmesi
5 Cihazlar,Materyaller, Reaktifler
6 Test Sistemleri
7 Test ve Referans Maddeleri
8 Standart Çalışma Yöntemleri
9 Çalışma Performansı
10 Çalışma Sonuçlarının Raporlanması
11 Arşivler
12 Denetim
13 Test Biriminin Organizasyonu ve Personel, Kalite Güvencesi Programı
14 Sunum

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
İyi Laboratuvar Uygulamaları Prensipleri ve Test Laboratuvarlarının Belgelendirilmesine Dair Yönetmelik, R.G. Tarihi:25.06.2002, R.G. Sayısı:24796, Çevre Bakanlığından :
Yardımcı Kaynaklar:
1. R. Selvakumar. Good Laboratory Practices, Ind J Clin Biochem (July-Sept 2010) 25(3):221 224.
2. Ezzelle et al. Guidelines on Good Clinical Laboratory Practice:Bridging Operations between Research and Clinical Research Laboratories, J Pharm Biomed Anal 2008 January 7; 46(1): 18 29.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PO Performans/Ödev
2 FN Final
3 BNS Başarı PO * 0.40 +FN*0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu PO * 0.40 + BUT*0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı, sunum ve final sınavında başarılı olmaları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yesim.tuncok@deu.edu.tr, tel: 4123903

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 154

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.125222333123131
ÖK.225222333123131
ÖK.325222333123131
ÖK.425222333123131
ÖK.525222333123131