DERS ADI

: İş Süreçleri Tasarımı ve Analizi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DBA 6202 İş Süreçleri Tasarımı ve Analizi SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

İngilizce İşletme Yönetimi Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. GÜZİN ÖZDAĞOĞLU

Dersi Alan Birimler

İngilizce İşletme Yönetimi Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, iş süreci ve iş modeli bakış açısı kazandırarak, referans mimari yapılarını fonksiyonel, bilgi tabanlı, organizasyon tabanlı ve kaynak tabanlı perspektiflerle kavranmasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersin amacı, iş süreci ve iş modeli bakış açısı kazandırarak, referans mimari yapılarını fonksiyonel, bilgi tabanlı, organizasyon tabanlı ve kaynak tabanlı perspektiflerle kavranmasını sağlamaktır.
2   İş süreçlerinin gereksinimleri analiz edebilmek..
3   Bilgi sistemi entegrasyonunun temel noktalarını geliştirebilmek.
4   Süreçleri bilgi, fonksiyon, kaynak ve organizasyon yönlü analiz edebilmek (UML vb.araçlar)
5   Süreçleri mimari üzerinde ilgili yönleri gözeterek birleştirebilmek.
6   Kurumsal hedeflere ve çevresel faktörlere göre süreçleri tekrar tasarlayabilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İş Süreçlerinin Modellenmesi-Giriş
2 İş Süreçlerinn Modellenmesi-Temel Kavramlar ve İlkeler
3 İş Süreçlerinin Tanımlanması
4 Süreç Modelleme Teknikleri-I
5 Süreç Modelleme Teknikleri-II-Gelişmiş Teknikler
6 Süreç Keşfi
7 Kalitatif Süreç Analizi
8 Kantitatif Süreç Analizi
9 Süreç Simülasyonu (Temel)
10 Süreçlerin yeniden tasarlanması
11 Süreç Otomasyonu
12 Süreç Madenciliği
13 Süreç Madenciliği
14 Öğrencilerin Hazırladığı Örnek Olaylar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) Textbook: Fundamentals of Business Process Management, Marlon Dumas, Marcello La Rosa, Jan Mendling, Hajo A. Reijers, Springer, 2013, ISBN: 978-3-642-33142-8 (Print) 978-3-642-33143-5 (Online).
2) Business Process Management, Concepts, Languages, Architectures, Springer, 2012, ISBN 978-3-642-28616-2 (eBook).
3) The Business Analyst's Handbook, Howard Podeswa, Course Technology PTR. ISBN 978-1598635652.
4) Konuyla ilgili ek kitaplar, kitap bölümleri ve makaleler de kullanılacaktır

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatma, grup çalışması, sunumlar, sınıf içi tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize ve Final Sınavı
Öğrencilerin dönem boyunca edindikleri kavram ve kurumlara ilişkin bilgileri kompozisyon tipi ve uygulamalı soruların oldugu yazılı bir sınav ile değerlendirilecektir.Uzun metinli örnek olaylar ele alınacaktır.
Dönem Projesi
Gruplar, iş modelleri hakkında iş ortamında gözlem yapacaklar ve öğretim üyesi tarafından verilen formata bağlı kalarak yazılı bir rapor hazırlayacaklardır. Öğrencilerin, gözlemlerini sınıf arkadaşlarıyla sözlü sunum yaparak paylaşmaları beklenmektedir.
Sınıf içi Tartışma ve Sunum
Öğrencilere sınıfta işlenen kavramlarla ilgili belli örnek olaylar veya sorular verilecektir. Gruplar konular hakkında tartışacak ve görüşlerini sunacaklardır. Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara katkıda bulunmaları beklenmektedir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
3. Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılmaları beklenmektedir.
4. Öğrencilerin derse zamanında gelmeleri beklenmektedir.
5. Tüm öğrencilerin dersten önce hazırlık yapmaları beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

TBA

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

TBA

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 7 5 35
Sunum Hazırlama 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5
ÖK.155345
ÖK.235345
ÖK.335345
ÖK.435345
ÖK.535345
ÖK.635345