DERS ADI

: Araştırma Yöntemleri I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DBA 6385 Araştırma Yöntemleri I ZORUNLU 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

İngilizce İşletme Yönetimi Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. MÜBECCEL BANU DURUKAN SALI

Dersi Alan Birimler

İngilizce İşletme Yönetimi Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere nicel akademik çalışmaların değerlendirilmesi ve tasarımı için gerekli olan beceri ve araçları kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Nicel araştırma yöntemlerinin temellerini anlama
2   Teorileri geliştirme ve test etmenin gereklerini anlama
3   Anketler ve deneysel yöntemlerele ilgili ölçme ve ölçeklendirme konularını anlama
4   Ikincil veri kullanımıyla ilgili önemli konuları anlama
5   Anket ve deney tasarımı, yönetimi, analizi
6   Yayınlanmış araştırmaları eleştirel olarak değerlendirme
7   Yeni bir araştırma soruları serisi üretmek için farklı teorik bakış açılarını bağlama

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Araştırma Temelleri 1.Araştırma döngüsü 2. Çeşitli araştırma yaklaşımları ve yöntemlerini karşılaştırma ve mukayese
2 Araştırma Etiği Niteliksel ve Niceliksel Araştırma Yöntemleri
3 Kantitatif Araştırma Yöntemlerinde Teorinin Rolü 1. Kavramlar, Yapılar ve Varsayımlar 2. Değişkenler ve Ölçümler 3. Çerçeveler ve Hipotezler 4. Nedensellik
4 Anketler - Psikometrik Özellikleri 1. Anket öğelerini Anlamak 2. Kararlar ve tahminler 3. Tutumları Ölçme 4. Ölçme ve Ölçekleme 5. Ölçek Güvenilirliği
5 Anket Araştırması yorumlama
6 Deneyler Giriş Öğrencilerin araştırma projesi fikirleri ön tartışması
7 Deneyler Quasi ve gerçek Deneysel Tasarımlar Quasi-Saha Deney
8 Deneyler
9 İlk araştırma proje sunumu
10 İkincil veri kullanımı
11 Son araştırma projesi sunumu
12 Son araştırma projesi sunumu
13 Son araştırma projesi sunumu
14 Gözden Geçirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Dersin başlangıcında detaylı ve güncel bir okuma listesi sunulacaktır.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Haftalık ders anlatımı
2. Haftalık okumalar ve ödevler
3. Makale tartışmaları ve sunumu
4. Saha çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC* 0.40 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.20 + YYC * 0.40 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

A. MAKALE SUNUMLARI
Öğrencilerin PowerPoint gibi uygun görsel araçlar kullanarak, profesyonel bir sunum hazırlamaları gerekir ve analiz ettikleri makalelerin eleştirisi aracılığıyla sınıfa yol göstermeleri beklenmektedir.
Ampirik çalışma ve hipotez sınamasını içeren makalelerin sunumu şu şekilde olmalıdır;
1) Araştırma sorusunun açıklanması ve neden ilginç olduğundan bahsedilmesi
2) Anahtar varsayımların, kuramların, değişkenlerin (bağımsız, bağımlı, aracı, düzenleyici, vb) ve hipotezlerin belirtilmesi: makale sunumunda hipotez / ampirik sınama süreci detaylandırılmalıdır.
3) Örneklem, araştırma tasarımı, hipotez testi, araştırma yöntemi ve test sonuçlarının açıklanması
4) Çalışmanın katkılarından, sınırlılıklarından ve tartışmasından bahsedilmesi
Kuram ve yazın taraması içeren makalelerin sunumu şu şekilde olmalıdır;
1) Araştırma yazını tarafından yöneltilen en az 3 önemli sorunun açıklanması, yorumlar ve neden bu soruların ilginç olduğunun belirtilmesi
2) Anahtar varsayımların, kuramların, değişkenlerin (bağımsız, bağımlı, müdahale, moderatör, vb) ve öncelikli kuramsal önerilerin açıklanması
3) Çalışmanın katkılarından, sınırlılıklarından ve tartışmasından bahsedilmesi
B. ARAŞTIRMA TASARIMI
Öğrencilerden seçeceği bir iş alanında araştırma tasarımı için anket veya deney tasarlamaları beklenmektedir. Tasarım genel olarak 18-32 sayfa civarında (çift aralıklı, bir inç marjlar, 12 punto) olmalıdır. Sunum aşağıda gösterilen şekilde yapılmalıdır.
1. Giriş araştırma tasarımının amacının, öneminin ve araştırma sorularının bilimsel ve pratik katkılarının açıklanması (2-4 sayfa).
2. Kuram ve hipotezlerin açıklanması, uygun yazın taramasının ve test edilebilir hipotezlerin belirtilmesi(5-10 sayfa).
3. Araştırma Yönteminde kullanılan değişkenlerin ve nasıl ölçümlendiğinin açıklanması, anketin ve deneyin detaylı olarak anlatılması (5-10 sayfa).
4. Sonuçların veriler ışığında açıklanması, analiz edilen değişkenlerin nasıl bir istatistiksel test sürecinden geçirildiğinin belirtilmesi ve bu süreci seçim nedeninin açıklanması (3-4 sayfa).
5.. Tartışma ve Sonuç olarak kuramsal ve pratik açıdan çalışmanın potansiyel faydalarının belirtilmesi, çalışmanın sınırlılıklarının açıklanması, yapılan çalışmanın çıkarımları doğrultusunda gelecek araştırmalar için önerilerin geliştirilmesi (3-4 sayfa).

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Dersin en az %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 4 48
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 7 7
Ödev Hazırlama 1 44 44
Sunum Hazırlama 2 12 24
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5
ÖK.115413
ÖK.215413
ÖK.315413
ÖK.415413
ÖK.515413
ÖK.615534
ÖK.715534