DERS ADI

: 20 YY. AYAKKABI TASARIMINDA TEKNOLOJİ VE ÜRÜN GELİŞTİRME

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TMA 6132 20 YY. AYAKKABI TASARIMINDA TEKNOLOJİ VE ÜRÜN GELİŞTİRME SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Tekstil ve Moda Tasarımı Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. ÖZNUR ENES

Dersi Alan Birimler

Tekstil ve Moda Tasarımı Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

20 yy ayakkabı tasarımı ve üretim süreçleri içerisinde ergonomi, malzeme, üretim teknikleri ile ayakkabının işlevlerini arttırmaya yönelik teknolojik ve yenilikçi tasarım ve yaklaşımların incelenmesi, bu bağlamda insan merkezli, çevreye duyarlı, sektörün istek ve ihtiyaçlarına yönelik tasarımların ve üretimlerin gerçekleştirilmesini amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ayakkabı tasarımında tasarım kriterlerine yönelik ürün tasarlayabilme bilgi ve becerisini kazanabilme
2   Teknolojik malzeme ve sistemlerin ayakkabı tasarımındaki uygulamalarını inceleyebilme ve yorumlayabilme
3   Ayakkabı tasarımında işlevsel etkenler bağlamında tasarım ve üretim yapabilme
4   Disiplinlerarası çalışma koşullarını ayakkabı tasarımı bağlamında inceleyebilme ve uygulayabilme
5   İnsan yapısına uygun, ergonomik, işlevsel ihtiyaçları üst düzeyde karşılayabilen çevreye duyarlı tasarımları gerçekleştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ayakkabı üretiminde tasarım ve teknoloji ilişkisi
2 Ayakkabı üretiminde tasarım ve teknoloji ilişkisi
3 Ayakkabı tasarımında teknoloji ve ürün geliştirme süreci, fikirlerin oluşturulması ve incelenmesi
4 Ayakkabı tasarımında teknoloji ve ürün geliştirme süreci, ilk tasarım, geliştirme ve test etme süreci
5 Ayakkabı tasarımında teknoloji ve ürün geliştirme süreci, Pazar analizi ve ekonomik analiz
6 Son ürün geliştirme, ürün pazara sunulması aşamalarının incelenmesi
7 I.Proje Çalışması ve veri araştırması
8 I.Proje Çalışması eskizlerinin ayakkabıda ürün geliştirme niteliği yönünden değerlendirilmesi
9 I.Proje Çalışmasının tasarım, teknik ve uygulama çalışmaları
10 I.Proje Çalışmasının sunumu ve değerlendirilmesi
11 II.Proje Çalışması ve veri araştırması
12 II.Proje Çalışması eskizlerinin ayakkabıda ürün geliştirme niteliği yönünden değerlendirilmesi
13 II.Proje Çalışmasının tasarım, teknik ve uygulama çalışmaları
14 II.Proje Çalışmasının sunumu ve değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

*François Boucher, 20,000 Years of Fashion - The History of Costume and Personal Adornment *Abrams Inc ands Thames and HUDSON Ltd., 1987, New York, USA
*Shoes, Paola Buratto Caovilla, Thames and Hudson, London, 1998
*Shoes, Linda O Keeffe, Könemann Press., Köln, 1996
*Shoes,Colin McDowell, Thames and Hudson Pub., London, 1989
*Heavenly Soles, Mary Trasko, Abbeville Publishers, New York, 1989
* Accessories , Kim Johnson Gross, Jeff Stone, Text By Christa Worthington, Photograps By James Wojcik, Inc ands Thames and Hudson Ltd.
* The Couture Accessory , Mılbank, Carolıne Rennolds, Harry N. Abrams Inc., Publıshers, 2002
* The Golden Age Of Persıan Art: 1501-1722 Canby, Sheıla R. The Brıtısh Museum Press, 2002

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1- Ders bir dönem boyunca 2 proje (tasarım+uygulama) olarak yürütülür.
2. Projeler öğrencilerin tasarım konularındaki bilgi ve becerilerini geliştirecek biçimde hazırlanır.
3.Projenin açılımında; süreç, takvim, konsept, uygulama esasları yer alır.
4.Projenin süreci, araştırma, tasarım, uygulama olarak gerçekleşir.
5.Öğrenci her proje sonunda proje kapsamında gerekenleri jüriye sunar. Proje sürecini sözlü olarak aktarır

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 PRJ Proje
3 BNS Başarı Notu ODV * 0.40 +PRJ * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma yapma, doğru bilgiye ulaşma, derleme ve tasarım becerisi esas alınmaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır. Öğrenci, projeyi; tasarım ilkeleri doğrultusunda, projenin amacına, sürecine ve takvimine uygun biçimde yapma yükümlülüğüne sahiptir. Projeyi, derse katılımı gerçekleştirmek suretiyle başarıyla tamamlayan öğrenci geçer not alır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

oznur.enes@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

cuma 11:00-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Öğrenci Sunumları 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Ödev Hazırlama 5 4 20
Sunum Hazırlama 14 2 28
Proje Hazırlama 14 2 28
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 202

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155553555553535
ÖK.255553555533535
ÖK.355553555533535
ÖK.455553555513535
ÖK.555553555513535