Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Tekstil ve Moda Tasarımı Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. MELTEM OK |
Dersi Alan Birimler |
Tekstil ve Moda Tasarımı Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Ders, tasarım, ticaret, tüketim, teknoloji, toplumsal olaylar, insan bedeni, kimliği gibi pek çok faktörle iç içe olan modayı geçirdiği tarihsel süreçte sosyal, kültürel ve sanatsal yönleriyle incelemeyi hedeflemektedir. Böylece öğrenciye tasarımı oluşturan önemli unsurların giyim modasındaki yansımalarını okuyabilme yetisi kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
*The Dictionary of Fashion History, Valerie Cumming, Cecil Willett Cunnington, Phillis Emily Cunnington, Berg Publishers, 2010 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Öğretim üyesi ilk haftalarda öğrencileri dersin konuları , kaynakçaları hakkında bilgilendirir ve her öğrenciye araştırma konusu belirlenir. Öğretim üyesi çeşitli kaynaklardan hazırladığı ders notlarını görsel bir sunum şeklinde öğrencilere aktarır. Son 3 haftada her öğrenci araştırma konusunu seminer şeklinde sınıfta görsel bir sunumla aktarır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Arasınav (%40) - Final (%60) - Bütünleme |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Dersin %70 ine katılım gerekmektedir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
meltem.hazir@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Perşembe 12:00-13:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|