Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Tekstil ve Moda Tasarımı Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. LEYLA ÖĞÜT |
Dersi Alan Birimler |
Tekstil ve Moda Tasarımı Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders, günümüz iç mekan stillerinin tarihsel gelişim sürecini anlamak, güncel eğilimler konusunda yorum yapabilmek ve tekstil desenleri ile stiller arasındaki bağlantıyı kurabilmek için gerekli teorik alt yapının oluşturulmasını amaçlamaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. Charlotte Samuels, Art Deco Textiles, USA V&A Publications, Distributed by Harry N. Abrams, Inc Press 2003. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Mekan-stil ve tekstilin tarihsel gelişimi hakkında yerli ve yabancı kaynak taraması ile günümüz dekorasyon stilleri ve kullanılan tekstil desenleri hakkında araştırma yapılarak güncel eğilimlerin tarihsel arka planları hakkında interaktif değerlendirmeler geliştirilecektir. Ön araştırma sonunda seçilen bir iç mekan stili ve kullanılan tekstilleri hakkında daha detaylı araştırma yapılarak bir rapor hazırlanacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Araştırmanın boyutu, derse devam, raporun detaylı ve bilimsel tekniklere uygun olması ve yeni araştırmaları teşvik edici yorumlar içermesi |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
leyla.yildirim@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Salı 12.00-13.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|