DERS ADI

: MODA AKSESUAR ÜRÜN TASARIMINDA KÜLTÜREL YAKLAŞIMLAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TMA 5171 MODA AKSESUAR ÜRÜN TASARIMINDA KÜLTÜREL YAKLAŞIMLAR SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Tekstil ve Moda Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. ÖZNUR ENES

Dersi Alan Birimler

Tekstil ve Moda Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Moda aksesuar ürünlerinin kronolojik olarak sosyal, kültürel, ekonomik parametreler doğrultusunda gelişim ve değişimlerini, kültüre yönelik konsept olgusunu irdelemeyi amaçlar. Bu bağlamda moda aksesuar tasarımının evrimi ve gelişimi konusunda kültürel yaklaşımlar konusunda uzmanlaşmayı amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Moda aksesuar ürünlerini tarihsel süreçler ve farklı kültürel çevreler içerisinde değerlendirebilme.
2   Tasarım ve Kültürün konsept olgusuna ve ürün gelişimine etkisi konusunda bilgi sahibi olma
3   Moda aksesuar ürünlerinin tasarımcı, kullanıcı ve kültürel çevre ile ilişkilerini yorumlayabilme.
4   Kültürel özelliklerin gündelik yaşamdaki yansımalarını anlayabilme
5   Moda aksesuar tasarımının evrimi ve gelişimi konusunda bilgi sahibi olma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Moda aksesuar ürünlerinin tanımı, tarihsel süreç içerisindeki kültürler bağlamında değerlendirme kriterleri
2 Moda aksesuar tasarım kriterleri bağlamında kültüre yönelik niteliklerin açıklanması; tasarımın sosyal, kültürel ve ekonomik boyutunun incelenmesi. Toplumsal kodlar bağlamında sonuçlarının tartışılması
3 Kronolojik düzen içerisinde kültürler bağlamında moda aksesuarların tasarım yönünden incelenmesi (form, malzeme, üretim ve süsleme yöntemleri, kullanım alanları)
4 Kronolojik düzen içerisinde kültürler bağlamında moda aksesuarların tasarım yönünden incelenmesi (form, malzeme, üretim ve süsleme yöntemleri, kullanım alanları)
5 Kronolojik düzen içerisinde kültürler bağlamında moda aksesuarların tasarım yönünden incelenmesi (form, malzeme, üretim ve süsleme yöntemleri, kullanım alanları)
6 Kronolojik düzen içerisinde kültürler bağlamında moda aksesuarların tasarım yönünden incelenmesi (form, malzeme, üretim ve süsleme yöntemleri, kullanım alanları)
7 I.Proje Çalışması ve veri araştırması
8 I.Proje Çalışması eskizlerinin tasarım kültürü bağlamında değerlendirilmesi
9 I.Proje Çalışmasının tasarım, teknik ve uygulama çalışmaları
10 I.Proje Çalışmasının sunumu ve değerlendirilmesi
11 II.Proje Çalışması ve veri araştırması
12 II.Proje Çalışması eskizlerinin tasarım kültürü bağlamında değerlendirilmesi
13 II.Proje Çalışmasının tasarım, teknik ve uygulama çalışmaları
14 II.Proje Çalışmasının sunumu ve değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

François BOUCHER 20,000 Years of Fashion - The History of Costume and Personal Adornment *Abrams Inc ands Thames and HUDSON Ltd., 1987, New York USA , ISBN 0-8109-1693-2
*Shoes, Paola Buratto Caovilla, Thames and Hudson, London, 1998
*Shoes, Linda O Keeffe, Könemann Press., Köln, 1996
*Shoes,Colin McDowell, Thames and Hudson Pub., London, 1989
*Heavenly Soles, Mary Trasko, Abbeville Publishers, New York, 1989
* Accessories , Kim Johnson Gross, Jeff Stone, Text By Christa Worthington, Photograps By James Wojcik, Inc ands Thames and HUDSON Ltd., ISBN 0-500-01708-5
* The Couture Accessory , Mılbank, Carolıne Rennolds, Harry N. Abrams Inc., Publıshers, 2002
* The Golden Age Of Persıan Art: 1501-1722 Canby, Sheıla R. The Brıtısh Museum Press,2002
* Design Methods J.C.Jones Seeds Of Human Futures, 1970 , London
* Art Design and Visual Culture , Malcolm BARNARDÜtopya Yayınevi, 2002, Ankara / Çeviren : Güliz Korkmaz,
* Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür , Ütopya Yayınları, 2002, Ankara, ISBN 975-8382-53-5
* The Textıle Desıgn Book ,Karin JERSTORP, p. 141-145, A&C Block Ltd,1990, London
* Endüstri Ürünlerinde ve Mimarlıkta Tasarlama Metodlarına Giriş , Prof. Dr. Nigan BEYAZIT Literatür Yayıncılık,1994, İstanbul, ISBN 975-7860-25-5
* Endüstri için Ürün tasarımında Adımlar , Prof. Önder KÜÇÜKERMANYEM Yayınları, Aralık 1997, İstanbul ISBN 975-7438-55-3
* Endüstri Tasarımı , Prof. Önder KÜÇÜKERMAN YEM Yayınları, 1996, İstanbul

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1- Ders bir dönem boyunca 2 proje (tasarım+uygulama) olarak yürütülür.
2. Projeler öğrencilerin tasarım konularındaki bilgi ve becerilerini geliştirecek biçimde hazırlanır.
3.Proje deri ve yan malzemelerin kullanımını destekler.
4.Projenin açılımında; süreç, takvim, konsept, uygulama esasları yer alır.
5.Projenin süreci, araştırma, tasarım, uygulama olarak gerçekleşir.
6.Öğrenci her proje sonunda proje kapsamında gerekenleri jüriye sunar. Proje sürecini sözlü olarak aktarır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 PRJ Proje
3 BNS Başarı Notu ODV * 0.40 +PRJ * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma yapma, doğru bilgiye ulaşma, derleme ve tasarım becerisi esas alınmaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır. Öğrenci, projeyi; tasarım ilkeleri doğrultusunda, projenin amacına, sürecine ve takvimine uygun biçimde yapma yükümlülüğüne sahiptir. Projeyi, derse katılımı gerçekleştirmek suretiyle başarıyla tamamlayan öğrenci geçer not alır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

oznur.enes@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 11:00-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Öğrenci Sunumları 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Ödev Hazırlama 5 4 20
Sunum Hazırlama 14 2 28
Proje Hazırlama 14 2 28
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 202

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155553555513535
ÖK.255553555533535
ÖK.355553555513535
ÖK.455553555533535
ÖK.555553555553535