DERS ADI

: SİNEMA VE TELEVİZYON ELEŞTİRİSİ VE SİMÜLASYON II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTA 6022 SİNEMA VE TELEVİZYON ELEŞTİRİSİ VE SİMÜLASYON II SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Film Tasarımı Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. RAGIP TARANÇ

Dersi Alan Birimler

Film Tasarımı Doktora

Dersin Amacı

Dersin Amacı: Modern toplumlarla ilgili kültür, sanat, teknoloji, toplum ve politika alanında çok önemli bir çağdaş kuramın özellikle sinema, sanat ve iletişim araçları konusunda ürettiği sonuçları Türkiye de aynı alanların içinde bulundukları konumla karşılaştırmalı bir şekilde ele alınıp eleştirel bir yöntemle incelenmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1.Modern tüketim toplumları konusundaki en önemli, çağdaş eleştirel kuramlardan biri olan simülasyon kuramının derinlemesine ve felsefi bir çerçeve içinde ele alınarak değerlendirilmesi
2   2.İçinde yaşanılan toplum ve sanat dünyasının eleştirel bir perspektiften değerlendirilmesi
3   3.Simülasyon kuramının Modern toplumlar ve Türkiye bağlamında karşılaştırmalı bir şekilde ele alınarak değerlendirilmesi
4   4.Simülasyon kuramı çerçevesinde sunulan eleştirilerin Türkiye bağlamında geçerliliğinin derinlemesine sorgulanması
5   5. Toplumsal, kültürel, sanatsal, politik alanları da kapsayan simülasyon kuramıyla sinema ve estetik alanlarında eleştirel bir bakış açısından bağlantılar kurulup kurulamayacağının araştırılması ve değerlendirilmesi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Jean Baudrillard ve simülasyon kuramı
2 Simgesel değiş tokuş ve ölüm
3 Simgesel değiş tokuş ve ölüm
4 Simgesel değiş tokuş ve ölüm
5 Simgesel değiş tokuş ve ölüm
6 Simgesel değiş tokuş ve ölüm
7 Simgesel değiş tokuş ve ölüm
8 Simgesel değiş tokuş ve ölüm
9 Çaresiz Stratejiler
10 Çaresiz Stratejiler
11 Çaresiz Stratejiler
12 Çaresiz Stratejiler
13 Çaresiz Stratejiler
14 Çaresiz Stratejiler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Baudrillard, Jean, Simgesel değiş tokuş ve ölüm, Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, 2011, İstanbul
Baudrillard, Jean, Çaresiz Stratejiler, Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, 2011, İstanbul

Yardımcı kaynaklar:
Adanır, Oğuz, Baudrillard, Fikir Mimarları/Say Yayınları, 2010
Adanır Oğuz, Simülasyon Kuramı Üstüne Notlar ve Söyleşiler, Hayal-et, 2008, İstanbul.
Baudrillard, Jean, Gösterge ekonomi politiği hakkında bir eleştiri, Boğaziçi Üni. Yay., 2009, İstanbul
Baudrillard, Jean, Nesneler Sistemi, Boğaziçi Üni. Yay., 2010, İstanbul
Baudrillard, Jean, Tüketim toplumu, Ayrıntı Yay.,1997, İstanbul
Baudrillard, Jean, Simülakrlar ve simülasyon, Doğu BatıYay., 2011, Ankara
Baudrillard, Jean, Sessiz yığınların gölgesinde Doğu BatıYay., 2006, Ankara
Baudrillard, Jean, Şeytana satılan ruh yada kötülüğün egemenliği Doğu Batı Yay., 2010, Ankara.
Baudrillard, Jean, Sanat dünyasının kurduğu komplo, Yayınlanmamış metin



International Journal of Baudrillard Studies
Referanslar:
Diğer ders materyalleri:

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri:
1.Dersler evde, kütüphanede, vs hazırlanarak, öğrencilerin önce kendi aralarında bir araya gelerek ön tartışmalar yapmaları ve notlar çıkartarak gelmelerini gerektirmekte

2. Derslerin ilke olarak öğrenciyle birlikte her hafta seminer çalışmaları şeklinde ve herkesin katılımının sağlanmasıyla yani her öğrencinin yalnızca yazılı kaynaklardan ve öğretim üyesinden değil aynı zamanda diğer öğrencileri bilgilendirecek ve diğerlerinden beslenecek şekilde; yani bu yöntemle ders öğrencinin çok daha kısa bir sürede konuyla ilgili çok daha kapsamlı bilgi edinecek şekilde yürütülmesi gerekmektedir.

3. Derse belli bir donanım ve bilgi birikimiyle gelen öğrencinin demokratik bir ortamda doğru sorular sorduğu takdirde hızla doğru sonuçlara ulaşması beklenmektedir.



Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Ödev/Sunum
3 DKL DerseKatılım
4 FN Final
5 BNS Başarı Notu VZ * 0.20 +ODV * 0.40 + DKL * 0.10 + FN * 0.30
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.20 + ODV * 0.40 + DKL * 0.10 + BUT * 0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenci derse devamlılık ve katılımdan %20 gibi bir puan, hazırladığı seminer-sunum-tartışmadan ders esnasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve sınıf içi performansına bağlı olarak %40, ara sınavdan %20 ve final sınavından %20 puan alacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirme Kriteri:
Önceden edinilmiş bilgi birikiminin sunulan yeni bilgiler çerçevesinde gözden geçirilmesi yaratıcı, özgür ve sistemli düşünce sentezinin yapılıp yapılamadığını belirlemek ve onu bu yönde ilerlemeye itmektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 4 5 20
Final Sınavına Hazırlık 5 5 25
Ödev Hazırlama 4 4 16
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 145

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.135555254433515
ÖK.225555254433515
ÖK.325555254433515
ÖK.435555254433515
ÖK.555555254433515