DERS ADI

: SİNEMA VE GÜNCEL KURAMLAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTA 5112 SİNEMA VE GÜNCEL KURAMLAR SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Film Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SAVAŞ ARSLAN

Dersi Alan Birimler

Film Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Sinemanın güncel kuramsal boyutlarını alacak bu derste önce sinema sanatının dijital dönüşümünden sonraki yeni temelleri ve ana unsurlarından söz edilecek ve ardından da yeni film pratikleri üzerine düşünme ve yazma yöntemleri ele alınacaktır. Derste önce sinema ve sanatta biçim ve içerik ayrımının ürettiği anlatı, sinematografi, kurgu, mizansen ve ses gibi boyutlara değinilecek, ardından da sinema üzerine düşünce, yaklaşım ve yazım biçimleri güncel yöntem ve yaklaşımlarla örneklendirilecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersin sonunda öğrencilerin; 1. Sinema sanatında güncel kuramsal yaklaşımlar, 2. Güncel sinematik uygulamaların çözümlemesinde kullanılabilecek analitik ayrımların neler olduğu, 3. Güncel sinema üzerine düşünmenin nasıl akademik yazıma dökülebileceği, 4. Güncel sinema pratiklerine dair temel yaklaşımların neler olduğu, ve 5. Sinema çalışmaları literatürünün son dönem ayrımlarına dair bilgi sahibi olmaları beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1 Güncel Sinemaya Giriş ve Ders Planı
2 2 Sinema ve Yeni Teknolojiler
3 3 Anlatı ve Dijital Öykücülük
4 4 Yeni Mizansenler
5 5 Dijital Sinematografi
6 6 Dijital ve Uzamsal Kurgular
7 7 Yeni Sesler
8 8 Sinema Sonrasını Düşünmek ve Yazmak
9 9 Sinema Yazımına Yaklaşımlar
10 10 Sinema Tarihi, Ulusal Sinemalar, Auteur
11 11 Biçimler, Türler, İdeolojiler
12 12 Niceliksel ve Dijital Yaklaşımlar
13 13 Sinemasal Teknoloji ve Ara-Yüzler
14 14 Sinema Sonrasını Yazmak

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bordwell, David ve Kristin Thompson. 2012. Film Sanatı. Ankara: De Ki.
Corrigan, Timothy. 2008. Film Eleştirisi El Kitabı. Ankara: Dipnot.
Manovich, Lev. 2001. The Language of New Media. Cambridge, MA: MIT UP.
Jeong, Seung-Hoon. 2013. Cinematic Interfaces: Film Theory After New Media. NY ve Londra: Routledge.
Hidalgo, Santiago. 2018. Technology and Film Scholarship. Amsterdam: Amsterdam UP.
Cook, Roger F. 2020. Post-Cinematic Vision. Minneapolis: Minnesota UP.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler öğrencilerin,
1. İlgili okumaları dersten önce okuyarak ve tercihen sınıf arkadaşlarıyla tartışarak derse hazırlanmalarını,
2. Derse aktif katılarak hem soru sormaları hem de tartışmaya katılmaları, ve
3. Sinema kuramlarına dair gerekli donanım için okumaları yapmanın yanında ödev ya da sınavlarda yazılı olarak da üretim süreçlerine katılmaları ile gerçekleştirilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 FN Final
3 BNS Başarı Notu ODV * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 0

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155555555555555