DERS ADI

: GÖRSEL KÜLTÜR, MEDYA VE SİNEMA II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTA 5088 GÖRSEL KÜLTÜR, MEDYA VE SİNEMA II SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Film Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ OZAN OTAN

Dersi Alan Birimler

Film Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrencilerin, görsel kültür konusunda araştırma yapması, tartışması ve bilimsel yayın kuralları çerçevesinde yazma becerilerinin geliştirmesi hedeflenmiştir. Ders, çeşitli ileti, görsel malzeme, medya aracı ve sinema üzerinden eleştirel yaklaşımlarla tanıştırmak üzerine öğrencinin aktif olduğu bir yapıda kurulmuştur.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Görsel-işitsel medyanın önemi konusunda eleştirel bir bakış açısına sahip,
2   Günümüz medyasında görsel görüngülerin (reklam, film, afiş, broşür, ambalaj, billboard v.b.) nasıl kullanıldığı, üretildiği, sosyal, kültürel, ekonomik ve politik etkileri hakkında yeterli bilgiye vakıf,
3   Medya iletilerinin gerçekliği, medya sahipliğinin değişen yapısı hakkında tartışabilir,
4   Medya etiği ve ahlaki kodlar konusunda değerlendirme yapabilir, olması beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma, dersin genel işleyişi, kaynak kitaplar hakkında bilgilendirme.
2 Görsel algı ve algılama
3 Medya okuryazarlığı
4 İleti analizleri
5 Televizyon ve gerçek ilişkisiTelevizyon ve gerçek ilişkisi
6 Görsel kültür ürün inceleme
7 İmge, simge ve gerçek ilişkisi
8 İmgelerin gündelik hayatımızı nasıl sarmaladığı açıklanacak, imgeleri gerçekle ilişkisi üzerinde durulacak.
9 Sunum-1
10 Sunum-2
11 Vize
12 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

-Douglas KELLNER, Medya Gösterisi, Çev: Zeynep Paşalı, Açılım Kitap, İstanbul, 2010
-Korkmaz ALEMDAR, Medya Gücü ve Demokratik Kurumlar, AFA Yayınları, İstanbul, 1999.
- Pierre BOURDİEU, Televizyon Üzerine, Turhan Ilgaz (çev.), Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1997.
- Rıdvan BÜLBÜL, İletişim ve Etik, Nobel Yayınları, Konya, 2000.
- Ahmet CEVİZCİ, Etiğe Giriş, Paradigma Yayınları, İstanbul, 2002.
- Bülent ÇAPLI, Medya ve Etik, İmge Kitabevi, Ankara, 2002.
- Marilyn J. MATELSKI, TV Haberciliğinde Etik, Bahar Öcal Düzgören (çev.) Yapı Kredi Yay., İstanbul,2000.
- Ünsal OSKAY, Kitle İletişiminin Kültürel İşlevi, Der Yayıncılık, Ankara, 1982.
- Annemaire PIEPER, Etiğe Giriş, Veysel Atayman-Gönül Sezer (çev.), Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 1999.
- Neil POSTMAN, Televizyon Öldüren Eğlence, Osman Akınhay (çev.), Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 1994.
- Neil POSTMAN, Steve POWERS, Televizyon Haberlerini İzlemek, Aslı Tunç (çev.), Kavram Yayınları, İstanbul, 1996.



Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap, tartışma. Ödev sunum.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 PRJ Proje
3 BNS Başarı Notu ODV * 0.30 + PRJ * 0.70


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozanotan@hotmail.com
5076118240

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders günü ve saati.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1135
ÖK.22325
ÖK.31325
ÖK.45