DERS ADI

: Engellilere Rehabilitasyon Danışmanlığı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 5535 Engellilere Rehabilitasyon Danışmanlığı SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı


Bu derste , öğrencilerin, engelli bireylere verilecek rehabilitasyon danışmanlığına ilişkin kuram ve uygulamaya yönelik çalışmalar hakkında bilgi sahibi olmaları ve engellilerin toplumda üretken ve kendilerine yeterli olabilen bireyler olmalarına yardımcı olacak temel becerileri kazanmaları hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Engellilerin rehabilitasyon gereksinimlerine ilişkin bilişsel ve duyuşsal kavramları kavrama
2   Çeşitli sağlık sorunlarına ilişkin biyo psiko-sosyal etkileri bilme
3   Engellilerin rehabilitasyonunda farklı yaş gruplarına ilişkin dinamikleri belirleme
4   Rehabilitasyon danışmanlığında eklektik yaklaşımı kullanmayı bilme
5   Mesleki etik sorumluluklarının bilincine varma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kronik rahatsızlığı ve engeli olan bireylere yönelik kanıta dayalı psiko sosyal müdahale yaklaşımları
2 Kronik rahatsızlık ve engelli olma: psiko sosyal uyum
3 Engel ve kronik rahatsızlığa depresyonun eşlik ettiği durumlardaki sağaltım ve ilgili araştırmalar
4 Başa çıkma ve rehabilitasyon:Kuram ,araştırma ve ölçme
5 Sosyal destek ve rehabilitasyon.
6 Engellil, aile veuyum
7 Pozitif psikoloji ve psikososyal uyum
8 Ara sınav
9 Engelli olmanın sosyal psikolojisi
10 İşle ilgili yaralanma ve engellilik durumuyla ilgili önleme,değerlendirme ve yönetme
11 Pozitif psikolojinin rehabilitasyon psikolojisine uygulanması.
12 Rehabilitasyon danışmanlığında etik sorunlar
13 Çok kültürlülük ve engelli olma
14 Yaşam kalitesi ve psiko sosyal uyum
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar


Chan,F., Cardosa, E.S.,Chronister,J.A.(2009). Understanding Psychosocial Adjustment to Chronic Illness and Disability :A Handbook for Evidence-Based Practitioners in Rehabilitation, Springer Publishing Company.


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

: seminer hazırlama ,olgu sunumu ve tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Seminer sunumları ve olgu sunumlarını değerlendirme

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ferda.aysan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 154

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7
ÖK.13443333
ÖK.23443333
ÖK.33443333
ÖK.43443333
ÖK.53443333