DERS ADI

: Zihin Engelliler ve Akademik Beceri Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 5507 Zihin Engelliler ve Akademik Beceri Eğitimi SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Öğrenciler, zihin engelliler hakkında temel kavramları, tanı ölçütlerini, zihin engeli olan çocukların özelliklerini betimleyebileceklerdir. Zihin engelli çocuklara akademik beceri öğretiminde yaklaşımları ve yöntemleri bilme ve uygulayabilme becerilerine sahip olacaklardır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Zihin engelli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğrenme özelliklerini betimleyebilir.
2   Zihin engelli çocuklara akademik beceri öğretiminde kullanılan yöntemleri betimleyebilir.
3   Zihin engelli çocuklara akademik beceri eğitimi programlarını uygulayabilir.
4   Zihin engelli kaynaştırma öğrencilerine destek eğitim çalışmalarını bilir.
5   Zihin engelli çocukların ailelerine yönelik eğitsel rehberlik ve okul aile işbirliği çalışmalarını bilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Zihin engeline ilişkin temel kavramlar, Zihin engelinin nedenleri
2 Zihin engelli çocukların sınıflandırılması, tanısal özellikleri
3 Zihin engelli çocukların özellikleri
4 Zihin engelli çocukların değerlendirilmesi (gelişimsel değerlendirme,, eğitsel, uyumsal değerlendirme)
5 Zihin engellilerin eğitimi, Sistematik Öğretim
6 Erken çocukluk eğitimi ve programları
7 İlköğretime geçiş çalışmaları, akademik becerilere hazırlık eğitimi
8 ara sınav
9 Okuma öğretimi
10 Matematik öğretimi
11 Akademik beceriler programı hazırlama
12 Zihin engelli çocukların kaynaştırılması sürecinde akademik destek çalışmaları
13 Zihin engelli çocukların kaynaştırılması sürecinde akademik destek çalışmaları
14 Zihin engelli çocukların kaynaştırılması sürecinde akademik destek çalışmaları
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1-Farklı Gelişen Çocuklar, Kulaksızoğlu, A. (ed.)(2003). Epsilon Yay. İstanbul.
2-Effective Mainstreaming, Creating Inclusive Classrooms Salend, S.J. (1998). New Jersey, Colombus, Ohio. 5. Edition.
3-Çocuk Ve Ergenlerde Duygusal Ve Davranişsal Bozukluklar (2011) Children and Adolescents with Emotional and Behavioral Disorders Vance L. Austin - Daniel T. Sciarra / Çeviri Editörü: Dr. Mustafa Özekes
4- Öğrenme Güçlüğü olan BİREYLER ve EĞİTİMLERİ / Learning Disabilities William N. Bender (2012). Çeviri Editörü: Doç. Dr. Hakan Sarı
5- Özel Gereksinimi Olan Küçük Çocuklar / Very Young Children With Special Needs (2011). Vikki F. Howard - Betty Williams - Cheryl E. Lepper / Çeviri Editörü: Prof Dr. Gönül Akçamete
6-Bireyselleştirilmiş Eğitim Programını Geliştirme ve Temelleri Yazan : Prof. Dr. Mehmet Özyürek , Ankara: Kök yayıncılık
7-İşlevsel Değerlendirme- Komisyon, Ankara: Kök yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

yazılı sınav, rapor hazırlama ve sunma

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 13 2 26
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 35 35
Ödev Hazırlama 1 15 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 202

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7
ÖK.15433211
ÖK.25433211
ÖK.35433211
ÖK.45433211
ÖK.55433211