DERS ADI

: Özel Eğitimde Öğretim Yöntemleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 5505 Özel Eğitimde Öğretim Yöntemleri ZORUNLU 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

BU DERSİN AMACI ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE KULLANILAN ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ HAKKINDA ÖĞRENCİLERİ BİLGİLENDİRMEKTİR.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğretimde temel kavramları tanımlayabilecek
2   Eğitimde kullanılan program ve yöntemleri açıklayabilecek
3   Zihin engelli bireylerin eğitiminde kullanılan programları açıklayabilecek
4   . Zihin engelli bireylerin eğitiminde kullanılan yöntemleri tartışabilecek
5   Farklı öğretim durumlarına uygun öğretim yöntemini seçebilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğrenme-Öğretme-Öğretim
2 Öğrenmeye İlişkin Kuramlar
3 Öğretimsel Düzenlemeler
4 Öğrenme-Öğretme Süreci
5 Öğretimi Uygulama
6 Öğretimi Uygulama
7 Yanlışsız Öğretim Teknikleri
8 Ara Sınav
9 Yanlışsız Öğretim Teknikleri
10 Yanlışsız Öğretim Teknikleri
11 Doğal Öğretim Teknikleri
12 Doğal Öğretim Teknikleri
13 Doğal Öğretim Teknikleri
14 Doğal Öğretim Teknikleri
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ataman, A. (2003). Gelişim ve öğrenme. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. Bacanlı, H. (2004). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Ekici, G. Gelişim ve Öğrenme. Edt: Ataman, A. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. Fidan, N., ve Erden, M. (1994). Eğitime Giriş. Ankara: Meteksan Matbaacılık İftar, E. T. ve İftar G. K. (2004). Özel eğitimde yanlışsız öğretim yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Özmen, R. G. (2003). Özel Eğitime Giriş. Edt: Ataman, A. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. Selçuk, Z. (2004). Gelişim ve öğrenme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Senemoğlu, N. (1997). Gelişim, öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya. Ankara: Spot Matbaacılık. Can, G. (2000). Çocuk gelişimi kuramları. (Edt. E. Ceyhan) Çocuk gelişimi ve psikolojisi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Soru-cevap, düz anlatım, beyin fırtınası

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Final Sınavı
Ara Sınav
Ödev/Sunum

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Final Sınavına Hazırlık 1 40 40
Vize Sınavına Hazırlık 1 29 29
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 178

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7
ÖK.15443211
ÖK.25443211
ÖK.35443211
ÖK.45443211
ÖK.55443311