DERS ADI

: Engellilere İletişim Becerileri Kazandırma Yaklaşımları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 5103 Engellilere İletişim Becerileri Kazandırma Yaklaşımları SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu derste, zihin engeli olan bireylere iletişim becerilerinin kazandırılmasında kullanılan temel kavramlar, iletişim becerilerinin kazandırılmasında kullanılan yaklaşım biçimleri ve yöntemlere yer verilecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dil ve Konuşma Bozukluklarındaki Temel Yaklaşımları, Dil ve Konuşma Bozukluklarının Sınıflandırılmasını açıklar.
2   Gelişim dönemlerine göre dil ve konuşma gelişimini açıklar.
3   Özel gereksinimi olan çocukların dil ve konuşma bozukluklarını tanımlar.
4   . Özel gereksinimi olan çocukların dil ve konuşma yönelik bozukluklarına öğretmenlere önerilerde bulunur.
5   Dil ve Konuşma Bozukluklarında öğretim tekniklerini tartışır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İletişim- dil- konuşma bağıntısı
2 Dil ve Konuşma Bozukluklarında Temel Yaklaşımlar
3 Dil ve Konuşma Boz. Sınıflandırılması
4 Dil ve Konuşma Boz. Sınıflandırılması
5 Bebeklik dönemde dil gelişimi
6 Okul öncesi dönemde dil ve konuşma gelişimi
7 Dil becerilerinin diğer gelişim alanları ile ilişkisi
8 Ara Sınav
9 Gecikmiş dil ve konuşma
10 Zihinselyetersizliği olan çocuklarda dil ve konuşma bozuklukları
11 Zihinsel yetersizlik gösteren çocukların dil ve konuşma bozukluklarına yönelik öğretmenlere öneriler
12 Otizmi olan çocuklarda dil ve konuşma bozuklukları
13 Otizmi olan çocuklarda dil ve konuşma bozukluklarına yönelik öneriler
14 Dil ve Konuşma Bozukluklarında Öğretim Teknikleri
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Diken, İ. H. (2007). Erken çocuklukta dil becerilerini geliştirme ve problem davranışlarla başetme: Örnek olaylarla ve resimlerle zenginleştirilmiş anne-baba ve eğitimci el kitabı, Ankara: Maya Akademi.

Diken, İ. H. (2007). Okulöncesi çocuklar için doğal ortamlarda öğretim teknikleri: Örnek olaylarla zenginleştirilmiş anne-baba ve eğitimci el kitabı, Ankara: Maya Akademi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt,

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Ders konuları öğretim elemanı tarafından aktarılacaktır. 2. Öğrenciler kaynakça bölümünde yer alan kaynaklardan programda görülen konularla ilgili bölümleri okuyarak derse geleceklerdir ve derse aktif şekilde katılacaklardır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 40 40
Final Sınavına Hazırlık 1 40 40
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 188

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7
ÖK.11323245
ÖK.25332345
ÖK.31232122
ÖK.41542351
ÖK.54234523