Ders Bilgileri
| 
 
 | 
| Dersi Veren Birim | 
| Özel Eğitim Yüksek Lisans | 
| Dersin Düzeyi | 
| Yüksek Lisans | 
| Ders Koordinatörü | 
| PROF.DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU | 
| Dersi Alan Birimler | 
| Özel Eğitim Yüksek Lisans | 
| Dersin Amacı | 
| Zihinsel engelliler için varolan okullarda dönüştürülebilir sembol pekiştireç sistemini uygulayabilmek için gerekli tabloların hazırlanmasını; dönüştürülebilir sembol pekiştireç sisteminin sınıflarda üç hafta pekiştireçlerin geri alınmasına yer verilmeden uygulanmasını; sınıfa uygun olamayan davranışların bir hafta süre ile tekrar gözlenmesini; dönüştürülebilir sembol pekiştireç siteminin pekiştireçlerin geri alınmasına yer verilerek uygulanmasını; dönüştürülebilir sembol pekiştireç sisteminin geri çekilmesini kapsar. Ayrıca hayat bilgisi,matematik, dil eğitimi, resim-iş, müzik, beden eğitimi derslerinin her birinden bir konu için hazırlanan ders planlarını uygulayarak zihinsel engelli öğrencilerde amaç gerçekleştirmeyi kapsar. | 
| Dersin Öğrenme Kazanımları | ||||||||||
| 
 | 
| Dersin Öğretim Türü | 
| Örgün Öğretim | 
| Dersin Önkoşulu/Önkoşulları | 
| Yok | 
| Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | 
| Yok | 
| Ders İçeriği | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
 | 
| Ders İçin Önerilen Kaynaklar | 
| Kırcaali-İftar, G. (2003). Otistik özellik gösteren çocuklara iletişim becerilerinin kazandırılması. İstanbul: YA-PA Yayın Pazarlama. | 
| Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri | 
| Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme, Uygulama - Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası, | 
| Değerlendirme Yöntemleri | ||||||||||||||||||||||||
| 
 
 *** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. | 
| Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar | 
| Yok | 
| Değerlendirme Kriteri | 
| vize final bütünleme | 
| Dersin Öğretim Dili | 
| Türkçe | 
| Derse İlişkin Politika ve Kurallar | 
| Dersin devam zorunluluğu bulunmaktadır | 
| Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri | 
| alev.girli@deu.edu.tr | 
| Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri | 
| çarşamba 12:00-14:00 | 
| Staj Durumu | 
| YOK | 
| İş Yükü Hesaplaması | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
 
 | 

 
 