DERS ADI

: Üstün Zekalılarda Disiplinler Arası Öğretim Tasarımları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 5109 Üstün Zekalılarda Disiplinler Arası Öğretim Tasarımları SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Üstün zekalı öğrencilerde çevre bilincinin geliştirilmesi, çevreye duyarlı, kalıcı ve olumlu davranış değişikliklerinin kazandırılması, sorunların çözümünde aktif katılım ve görev alma yetisinin kazandırılması

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çevre eğitiminin amacının kavranması
2   Ekolojik sistemlerin nasıl çalıştığının anlaşılması
3   İnsanın çevre sorunlarının oluşumundaki yerini algılaması
4   Çevre sorunlarına olan farkındalığın artırılması
5   Çevre okur-yazarlığının geliştirilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çevre eğitimi nedir Çevre eğitiminin amaçları nelerdir
2 Çevre eğitiminin kuramsal temelleri
3 Çevre okuryazarlığı
4 Çevre bilimi ile ilgili başlıca kavramlar: Ekosistem, populasyon, niş, tür, biyotop
5 Biyomlar: Karasal ve sucul biyomlar
6 Canlılarda yaşama ve beslenme şekilleri, tür içi ve türler arası ilişkiler
7 Madde döngüleri
8 Ara Sınav
9 Su ve toprak kaynakları, kaynakların korunmasına yönelik çözüm önerileri
10 Ekoloji sorunların ortaya çıkış nedenleri
11 Ekolojik sorunların çözümlerine yönelik öneriler ve çevre bilincinin oluşturulmasına yönelik çalışmalar
12 Alternatif enerji kaynakları
13 Sürdürülebilir kalkınma
14 Türkiye'nin çevre sorunları
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kocataş A., 1996, Ekoloji: Çevre Biyolojisi
Akman Y., 2000, Çevre Kirliliği, Çevre Biyolojisi
Üstün Zekâlı ve Yetenekli Çocukların Eğitimi Yazar: Nicholas Moseley, Norma E. Cutts Çeviren: Prof. Dr. İsmail Ersevim
Üstün Zekâlılar Özellikleri Tanılanmaları Eğitimleri Yazar: Uğur SAK
Üstün Yetenekli Çocukları Anlamak (Üstün Yetenekli Çocuklar Sarmalında Aile, Eğitim Sistemi ve Toplum) Yazar: Faruk LEVENT

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 40 40
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 191

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7
ÖK.11231413
ÖK.21331335
ÖK.31234513
ÖK.43253325
ÖK.52345321