DERS ADI

: Görsel İşitsel Anlatım ve Uygulama I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FKS 4521 Görsel İşitsel Anlatım ve Uygulama I ZORUNLU 3 3 0 6

Dersi Veren Birim

Kurgu, Ses ve Görüntü Yönetimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. BURAK BAKIR

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Bu ders, Görüntü Yönetmenliği Anasanat Dalı öğrencilerinin, öykü aşamasından başlayarak bir film çekim sürecini, Dünya ve Türkiye sinemasındaki önemli türsel anlatım biçimleri ve farklı estetik stratejiler doğrultusunda gerçekleştirmelerini amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türsel anlatıma bağlı belirli ikonografik anlatım biçimlerini oluşturabilmesi,
2   Farklı estetik biçimlerini tanımlayabilmesi ve tasarlayabilmesi,
3   Mizanseni ve kurguyu estetik bir anlatım aracı olarak kullanabilmesi,
4   Kolektif bir çalışmanın içinde katkı koyabilmesi
5   Film çekim aşamalarının tüm süreçlerini kontrol edebilmesi,
6   Dünya Sinemasının önemli akımlarının anlatım stratejilerini tanımlayabilmesi ve oluşturabilmesi,
7   Belirli bir problematik çerçevesinde anlatısını örgütleyebilmesi,
8   Filmsel üretim sürecinin bütün aşamalarını, estetik ve teknik düzeylerde, tanıyabilmesi ve değerlendirebilmesi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tür ve akım kavramları çerçevesinde film noir ve ekspresyonizm
2 Projeler doğrultusunda türün ve akımın sınırlarının belirlenmesi
3 Öykülerin ve senaryoların oluşturulması
4 Öykülerin ve senaryoların oluşturulması
5 Çekim takviminin belirlenmesi, mekanların incelenmesi
6 Çekim aşaması
7 Çekim aşaması
8 Çekim aşaması
9 Çekim aşaması
10 Çekim aşaması
11 Kurgu aşaması
12 Kurgu aşaması
13 Kurgu aşaması
14 Kurgu aşaması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Gerçekleştirilecek projeye bağlı olarak,
Film çekim sürecinde gereksinim duyulabilecek malzemeler.
Kamera, Işık, Filtre, Kurgu Bilgisayarı, Tripod vb.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrencilerden belirlenmiş olan projeler doğrultusunda,
öykü aşamasından başlayarak film üretim sürecinin bütün aşamalarında aktif bir biçimde yer alarak,
bir filmi bitirerek dönem sonunda teslim edip, savunabilmesini bekler.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRR Proje
2 CLM Çalışma
3 BSN Başarı Notu PRR * 0.60 + CLM * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1- Ders değerlendirme aşamasında öğrencinin derslere aktif katılarak konuyla ilgili görüşlerini bildirmesine, sorulan sorulara yanıt vermesine, dersin içeriğini zenginleştirmesine bağlı olacaktır.
2- Hazırlanan projelerin değerlendirilmesinde öğrencinin kendi yaptığı işi savunabilmesi beklenmektedir.
3- Hazırlanacak olan projelerin belirli bir problematik çerçevesinde oluşturulması.
4- Bu problematiğin öğrenci tarafından da anlaşılmış ve anlatılabilmiş olması.

Değerlendirme Kriteri

1- Öğrencinin derslere düzenli ve aktif katılımı
2- Öğrencinin gerçekleştirilen projelerin farklı aşamalarında yer alması.
3- Ele aldığı projeyi belirlenen tarihte bitirerek teslim etmesi ve savunabilmesi.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1- Dersin % 80 ine katılım zorunludur.
2- Zamanında teslim edilmeyen projeler kabul edilmeyecektir.
3- Her türlü intihal disiplin cezasıyla sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

burakbakir2002@yahoo.com
0 537 317 17 82

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

perşembe 15:30-17:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 3 39
Uygulama 13 3 39
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 4 3 12
proje hazırlama 14 4 56
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 146

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1111155511141111
ÖK.2111155511141111
ÖK.3441155511151112
ÖK.4221111222512112
ÖK.5555155555554211
ÖK.6111155511141111
ÖK.7544122511121515
ÖK.8555155555554241