DERS ADI

: Kültürel Antropoloji ve Sinema IV

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTS 4308 Kültürel Antropoloji ve Sinema IV SEÇMELİ 4 0 0 6

Dersi Veren Birim

Film Tasarım ve Yazarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ ZEHRA CERRAHOĞLU

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Her şeyden once zaman içinde kendi kendini aşamayan bir insanın kendini geliştirmesinin çok zor bir şey olduğunun anlaşılması.

Simülasyon kuramının yanı sıra Armağan Kuramına yer verilen bu ders Osmanlı kültür ve zihniyet tarihi hakkında öğrencinin bilgilerini geliştirmeyi, genel kültür düzeyini genişletmeyi, genelde sanat ve özelde sinema sanatına farklı bir bakış açısından baktırmayı amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Modern tüketim toplumları konusundaki en önemli, çağdaş eleştirel kuramlardan biri olan simülasyon kuramını çözümleyebilmesi
2   İçinde yaşadığı toplumun tarihiie yeni bir perspektiften çözümleyebilmesi,
3   İçinde yaşadığı toplumun son 600 yıllık kültür/zihniyet tarihini çözümleyebilmesi
4   Simülasyon kuramı ile Osmanlı tarihi ve kültürü arasında kurduğu değişik ilişkileri çözümleyebilmesi
5   Türkiye nin geçmişini armağan kuramı üzerinden çözümleyebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

FCS 3020 - Temel Bilgisayar Oyun Tasarımı
FCS 3030 - Dinamik / Kinetik Tipografi

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Eski toplumsal düzenlere yeni bir bakış.
2 2. Zihniyet/kültür ilişkisinden yoksun bir kurmaca sinema olamaz.
3 3. Evrensel Armağan kuramı ve evrensel sanat sinema.
4 4. Anadolu ve Dünyada Armağan kültürü örnekleri (I)
5 5. Anadolu ve Dünyada Armağan kültürü örnekleri (II)
6 6. Anadolu ve Dünyada Armağan kültürü örnekleri (III)
7 7. Kapitalizm öncesi evrensel kültürün üst aşamalarından biri.
8 8. Armağan kültüründe maddi-manevi alan ilişkileri.
9 9. Tasavvuf, maddiyat ve Osmanlının dönüşüm süreci.
10 10. Yeni bir sentez: Modern Türkiye Cumhuriyeti.
11 11. Osmanlı ve Avrupalılar.
12 12. Osmanlı ve modern ekonomi dünyası.
13 13. Anadolu ve Çin, Japonya, Akdeniz toplumları karşılaştırması (I).
14 Vize

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1.Dersler evde, kütüphanede, vs hazırlanarak ve notlar alarak gelmeyi gerektirmekte

2. Öğrenciyi sınıfta gerek önceden hazırlanmış ödev ve sorular gerekse ders sırasında gerçekleştirilen soru yanıt şeklindeki tartışmalarla sorgulama, özgür düşünce üretimi ve yaratıcılık konusunda düşünme, bilginin yöntemli ve sistematik bir şekilde edinilme zorunluluğunu ve demokratik bilgi paylaşımını kavramaya itmek.

3. Derse belli bir donanım ve bilgi birikimiyle gelen öğrencinin doğru sorular sorduğu takdirde zaman içinde çok daha birikimli ve bilinçli bir birey olabileceğini anlaması beklenmektedir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Ödev
3 DKL DerseKatılım
4 FN Final
5 BSN Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.30 + DKL * 0.10 + FN * 0.30
6 BUT Bütünleme
7 BBN BütSonuBaşarıNotu VZ * 0.30 + ODV * 0.30 + DKL * 0.10 + BUT * 0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenci derse devamlılık ve katılımdan %20 gibi bir puan, ödev-sunum-tartışmadan ders esnasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve sınıf içi performansına bağlı olarak %40, vize sınavından %20 ve final sınavından %20 puan alacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Oğuz Adanır, oguz.adanir@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 4 52
Uygulama 13 4 52
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 4 4
Vize Sınavı 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1444444444444444
ÖK.2444444444444444
ÖK.3444444444444444
ÖK.4444444444444444
ÖK.5444444444444444