DERS ADI

: Film Yapım Yönetim Teknikleri I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTY 2401 Film Yapım Yönetim Teknikleri I ZORUNLU 4 4 0 8

Dersi Veren Birim

Film Tasarım ve Yönetmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ EMRAH SUAT ONAT

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Sinematografik öykü, sinopsis, tretman, senaryo, çekim senaryosu ve film yapım ve yönetimi konusunda temel bilgi aktarmak. Senaryo, yapım, çekim ve çekim sonrası aşamalarını pratik çalışmalar kapsamında kavramak. Pratik çalışmalar kapsamında öyküden başlayarak, yapım ve yönetim kapsamında ortaya çıkan sorunların üstesinden gelmek ve bu sorunları atlatma aşamasını yönetmek. Ders kapsamında seçilen film örneklerini izlemek ve tartışmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ders kapsamında gösterilen film örneklerini izler ve derste belirtilen anlamda ve kapsamda tartışması,
2   Sinematografik öykü, sinopsis, tretman, senaryonun ve çekim senaryosunun ne olduğunu öğrenmesi,
3   Sinematografik öykü ve sinopsisi yazarak kavraması,
4   Tretmanı yazarak kavraması,
5   Senaryoyu yazarak kavraması,
6   Çekim senaryosunu yazarak kavraması ;

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Film Yapım ve Yönetim aşamalarının aktarılması, araştırılması, tartışılması ve film örneklerinin gösterilmesi;
2 Film Yapım ve Yönetim aşamalarının aktarılması, araştırılması, tartışılması ve film örneklerinin gösterilmesi;
3 Film Yapım ve Yönetim aşamalarının aktarılması, araştırılması, tartışılması ve film örneklerinin gösterilmesi;
4 Film Yapım ve Yönetim aşamalarının aktarılması, araştırılması, tartışılması ve film örneklerinin gösterilmesi;
5 Öykü ve Sinematografik Öykü arasındaki farkların araştırılması ve tartışılması. Verilen tema kapsamında Sinematografik Öykü yazımı;
6 Öykü ve Sinematografik Öykü arasındaki farkların araştırılması ve tartışılması. Verilen tema kapsamında Sinematografik Öykü yazımı;
7 Sinopsis, tretman ve senaryo araştırlması, tartışılması, örneklerin gösterilmesi ve kısa sureli uygulama denemelerinin yapılması;
8 Sinopsis, tretman ve senaryo araştırlması, tartışılması, örneklerin gösterilmesi ve kısa sureli uygulama denemelerinin yapılması;
9 Sinopsis, tretman ve senaryo araştırlması, tartışılması, örneklerin gösterilmesi ve kısa sureli uygulama denemelerinin yapılması;
10 Özgün öykünün sinopsis, tretman ve senaryo yazımı ve bunların bir proje olarak hazırlanması;
11 Özgün öykünün sinopsis, tretman ve senaryo yazımı ve bunların bir proje olarak hazırlanması;
12 Özgün öykünün sinopsis, tretman ve senaryo yazımı ve bunların bir proje olarak hazırlanması;
13 Özgün öykünün sinopsis, tretman ve senaryo yazımı ve bunların bir proje olarak hazırlanması;
14 Hazırlanan film projenin teslimi, sunumu ve savunması;

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Vsevolod Pudovkin Sinemanın Temel İlkeleri , Konstantin Stanislavski Bir Karakter Yaratmak ;
Yardımcı kaynaklar: Endru Horton Likovi osnova scenarija , Zak Omon, Alen Bergala, Misel Mari, Mark Verne Estetika filma , Pamela Hauard Sta je scenografija , Milenko Misailovic Kreativna dramarurgijka I, II , Rodzer Kritenden Fini rezovi (umetnost evropske filmske montaze) , Zaklin Nakas Glumac na filmu , Michael Korz Senaryoda Diyalog , Wendell Wellman Senaryo (Yazarının Yol Haritası) , Michel Chion Bir Senaryo Yazmak , David Mamet Film Yönetmek Üzerine , Ronald B. Tobias Roman Yazma Sanatı , Eric Morris, Joan Hotckis Rol Yapmayın Lütfen (Tiyatro ve Sinema Oyunculuğunda Hazırlık) ; James Monaco Bir Film Nasıl Okunur ;
Diğer ders materyalleri: Film gösterimi, Fotoğraf çekimi ve analizi, Tiyatro oyunları, Edebi roman ve öyküler, Resim, Müzik parçaları ve klipleri;

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Mevcut olan film örneklerini belli kısımlarını, izlemeden önce belirtilen bağlamda izlemek, kavramak ve tartışmak,
Verilen konu bağlamında özgün öykü yazmayı ve yaratıcılığı teşvik etmek,
Verilen müzik bağlamında özgün öykü yazmayı ve yaratıcılığı teşvik etmek;
Verilen resim bağlamında özgün öykü yazmayı ve yaratıcılığı teşvik etmek;
Verilen edebi öykü bağlamında özgün öykü yazmayı ve yaratıcılığı teşvik etmek;
Yukarda belirtilen kapsamlara bağlı kalarak çekim yapmak. Bunu yaparken de işin kurallarını, estetiğini ve teknik boyutunu irdelemek.
Dönem sonunda teslim edilmesi gereken ödev de bu kapsama bağlı olarak verilir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev/Sunum
3 BSN Başarı Notu PR * 0.70 + ODV * 0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenci, derste teorik ve uygulamalı kavratılmaya ve öğretilmeye çalışılan örneklerden yola çıkılarak dönem boyunca hazırlanan proje ve dönem sonu sonu için hazırlanan ödev veya sunum üzerinden değerlendirilir. Derse katılım zorunlu değildir.

Değerlendirme Kriteri

Ödev ve derse katılım kanat oluşturma konusunda en önemli etkenlerdir. Ölçme ve değerlendirme tekniklerinde yıl içi not oranını %70 ini ödevi kapsıyor olsa da, öğrencinin değerlendirmeye tabi tutulması için her iki kriteri yerine getirmesi gerekmektedir. Yani, ders devamlılığı ve katılımı konusunda sıkıntı yaşayan öğrenci ödevini zamanında teslim etse bile değerlendirmeye tabi tutulmaz ve otomatik olarak başarısız olur.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam etme zorunluluğu %80 oranında vardır. Bu oranın altında bulunan öğrenci devamsızlıktan kalır. Her dersin başlangıcında yoklama alınır. Derse zamanında ve geç kalmadan katılım önemlidir. Ödevin zamanında teslim edilmesi esastır. Öğrencinin özellikle yaratıcı yönleri teşvik edilir ve gerektiğinde yönlendirilir. Dönem sonunda teslim edilmesi gereken ödevle ilgili tüm gereken bilgiler teslim tarihinden (en geç) iki ay önce verilir. Ödevini zamanında teslim etmeyen öğrenci teslim etmemiş gibi kabul edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

emrahsuatonat@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

ders günleri, dersten sonraki yarım saat.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 4 56
Uygulama 14 4 56
Sunum Hazırlama 1 30 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6