DERS ADI

: Canlandırma Desen II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTC 3210 Canlandırma Desen II ZORUNLU 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

MARKUS BERGER

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

desen uygulamalarının canlandırma çalışmalarında nasıl kullanıldığını uygulamalı
projelerle anlamak ve pekiştirmek; illüstrasyon üretim teknikleri ile fikir geliştirme
ve uygulama sürecinde desen uygulamalarının nasıl rol aldığına ilişkin alıştırmaları
pekiştirmek beraber öğrenmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Canlandırmada sanatsal üretim ve deneysellik duyarlılığının kazanılması
2   Çeşitli tasarım ve illüstrasyon tekniklerinin canlandırmada uygulamanın ve
3   Özgün fikir üretimi, hayal gücü geliştirme çalışmalarının öğrenilmesi
4   Sorumluluk alarak müşteriden bağımsız, kendi gündemini ve ürününü yaratan
5   Kısıtlı imkanlarda çalışmayı ve malzemeyi çoğaltmanın öğrenilmesi.
6   Canlandırma tekniklerinin öğrenilmesi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma ve hedeflerin belirlenmesi, 1.proje brief: Çağrışımlarla ve imge yaratmak; Multimedia
2 Eskiz değerlendirmesi ve seçimi.
3 Atölye çalışması
4 Atölye çalışması
5 1.proje teslimi; 2. proje brief Kitap kapağı; Multimedia
6 Eskiz değerlendirmesi ve seçimi.
7 Atölye çalışması
8 Atölye çalışması
9 2.proje teslimi; 3. proje brief Metni resimleme; Multimedia
10 Eskiz değerlendirmesi ve seçimi.
11 Atölye çalışması
12 Atölye çalışması
13 3.proje teslimi; 4. proje brief Süreci betimlemek; Multimedia
14 Eskiz değerlendirmesi ve seçimi.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

The Education of An Illustrator- Steven Heller -Marshall Arisman
Allworth Press / ISNB no: 978-1581150759Teaching Illustration- Steven Heller -Marshall
Arisman
Allworth Press / ISNB no: 978-1581154665
Yardımcı kaynaklar:
Panel Discussions, Design in Sequential Art Storytelling- Durvin S. Talon
TwoMorrows Publishing / ISBN no: 1-893905-14-4
Comic Book Design Gary Spencer Millidge
ILEX / ISBN no: 978-1-905814-44-2
Bir Kültürel Direniş Aracı Olarak Japon Çizgi Romanı Manga Korkut Öztekin
Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Yayınları / ISNB no: 978-9944-172-33-

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Çok yönlü desen projeleri uygulamaları ve teorik seminerler.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD Dönem sonu çalışma/Jüri değerlendirme
2 BSN Başarı Notu DJD * 1


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok.

Değerlendirme Kriteri

Atölye çalışmaları, atölye kuralları dahilinde gerçekleştirilir. Dönem sonu final
jürisi sunumlarına mazeretsiz katılmayan öğrenciler önceki durumlarına bakılmaksızın bu
dersten kayıtsız şartsız devamsızlıktan kalmış kabul edilirler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler projelerini şahsen kendileri yapmak zorundadırlar. İntihal ve kopya çekmek
yasaktır. Bu suçu işleyen öğrenciler en ağır akademik cezaya çarptırılırlar. Projeler
önceden belirlenmiş teslim tarihinde verilmelidir. Projelerin üretim sürecinin
aşamaları dersin sorumlusu olan öğretim elemanları tarafından yakından takip
edilmelidir. Bu kurallara uygun üretilmeyen işler not vermek ya da ders geçmek için
kabul edilmez. Öğrenciler derslere devam etmek zorundadır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

markus.berger@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders günü dersten sonraki yarım saat.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 4 60
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 2 30
Ödev Hazırlama 15 2 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 145

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555555555555555
ÖK.2555555555555555
ÖK.3555555555555555
ÖK.4555555555555555
ÖK.5555555555555555
ÖK.6555555555555555