DERS ADI

: Canlandırma Sinemasına Giriş I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTC 1211 Canlandırma Sinemasına Giriş I ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

MARKUS BERGER

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Temel canlandırma tekniklerini kişiye tanıtmak .Uzmanlaşmak istediği alan konusunda yönlenebilmesi için bilinçlenmesine yardımcı olmak. Tüm temel animasyon tekniklerinin yapım süreçlerinin teorik olarak anlatmak. Her bir teknikte temel düzeyde eser üretebilir hale getirmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Temel canlandırma üretim yöntemlerini teorik düzeyde bilmesi.
2   Temel canlandırma teknikleriyle denemeler yapabilmesi.
3   Temel canlandırma tekniklerinin üretim yöntemlerini temel düzeyde anlayabilmesi
4   Temel canlandırma tekniklerinin farklarını anlayabilmesi.
5   Temel canlandırma tekniklerinin üretim süreçlerindeki sorunları çözebilmesi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Animasyonun ne olduğu ve hangi alanlarda kullanıldığı konusunda tartışma
2 Animasyonda zaman kavramı, zamanlama ve aralık verme
3 Zamanlama animasyon egzersizleri
4 Animasyon yapım aşamaları: Ön Prodüksiyon
5 Animasyon yapım aşamaları: Prodüksiyon
6 Animasyon yapım aşamaları: Post Prodüksiyon
7 Canlandırma film dili: kompozisyon, kamera açı ve hareketleri
8 Canlandırma film dili: tasarım unsurları, renk ve ışık
9 Görsel Öykülendirme ve Canlandırmaya Yönelik Storyboard Yapım Teknikleri
10 Uygulamalar
11 Animatic ve storyboard kurgulama yöntemleri
12 Obje Animasyonu ve Piksilasyon
13 Final proje çalışmaları
14 Final proje çalışmaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Animasyon'un Kutsal Kitabı - Maureen Furniss, çeviri Semih Çelenk
The Illusion of Life - Frank Thomas, Ollie Johnston

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler
Öğretim üyesi öğrencileri, denemeler üretmeye yönlendirir ve örnekler üzerinden uygulama yapmalarını ister.
Gözden Geçirme ve yeni teknolojilerin incelenmesi
Uygulama stüdyo pratikleri ve ödev aşamasında ,karşılaşılacak uygulama becerileri öğretim üyesi tarafından her hafta dersin ilk ve son saatinde uygulamalı olarak gösterilecek. Öğrencilerin sınıf tartışmalarına katılımı, projelerinin hazırlamaları ile ilgili fikir ve görüşlerini sunmaları önemli ölçüde teşvik edilecektir.
Uygulamalar
Uygulama süreci öğrencilere, üretim aşamasında nasıl bir yöntem kullanacakları konusunda örnekler gösterilir bilgilendirilen öğrencilerden iki haftalık bir sürede örneğe benzer bir deneme yapmaları beklenir .

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Ödev/Sunum
3 DKL DerseKatılım
4 FN Final
5 BSN Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.20 + DKL * 0.10 + FN * 0.40
6 BUT Bütünleme
7 BBN BütSonuBaşarıNotu VZ * 0.30 + ODV * 0.20 + DKL * 0.10 + BUT * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğretim üyesi, ödev ve proje notlarını belirler. Derse katılım notu, öğrencinin dönem içinde yapacağı sunuma ve sınıf içi çalışmalardaki başarısına göre, yine öğretim üyesi tarafından belirlenir.

Değerlendirme Kriteri

Ödev uygulamalarındaki yaratıcılık, algı ve beceri yeterliliği göz önünde bulundurulacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 70 nine katılım zorunludur.
2.Derse katılmamış olmak verilen ödevlerin ve projelerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3.Proje teslim tarihini ve saatini geçiren projeler teslim alınmayacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

markus.berger@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders günü dersten sonraki yarım saat.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 14 1 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 71

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1554443332225554
ÖK.2554443332225554
ÖK.3554443332225554
ÖK.4444444444444444
ÖK.5444444444444444