DERS ADI

: 3D Bilgisayar Canlandırması IV

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTC 4226 3D Bilgisayar Canlandırması IV SEÇMELİ 3 1 0 8

Dersi Veren Birim

Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

MARKUS BERGER

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

3D Bilgisayar Canlandırma Tekniklerini, aşamaları olan modelleme, kaplama, boyama, kemikleme ve hareket animasyon teknik ve yöntemlerini kavratma.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Üç boyutlu canlandırma üretim yöntemlerini teorik düzeyde bilmesi.
2   Üç boyutlu canlandırma teknikleriyle üretimler yapabilmesi.
3   Üç boyutlu canlandırma tekniklerinin üretim yöntemlerini İleri düzeyde anlayabilmesi.
4   Üç boyutlu canlandırma tekniklerinin farklarını anlayabilmesi.
5   Üç boyutlu canlandırma tekniklerinin üretim süreçlerindeki sorunları çözebilmesi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Set extension kavramının açıklanması, bu amaçla çekim yapılması
2 Hareketli görüntüler üzerinde set extension uygulaması yapılması
3 Planar tracking kavramının açıklanması, bu amaçla çekim yapılması
4 Hareketli görüntülerde yüzey takibi yapılması
5 Yeşil perde tekniğine ilişkin terim ve kavramların açıklanması, çekim yapılması
6 Yeşil perdede çekilen görüntüleri işleme tekniklerinin incelenmesi
7 Yeşil perdede çekilen görüntülerin işlenmesi
8 Projection mapping kavramının ve kullanım alanlarının açıklanması
9 Projection mapping tekniklerinin incelenmesi ve bu amaçla çekim yapılması
10 Hareketli görüntüler üzerinde projection mapping uygulaması yapılması
11 Parçacık simülasyonlarına ilişkin terim ve kavramların açıklanması
12 Parçacık simülasyonlarının kullanım alanları ve tekniklerinin incelenmesi
13 Karışık ve zor hareketlerin kodlama aracılığıyla gerçekleştirilmesi
14 Karışık ve zor hareketlerin parametrelerle kontrol edilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Mastering 3D Animation - Peter Ratner.
The Art of 3D Computer Animation and Effects - Isaac Kerlow
3D Animation Essentials (Essentials (John Wiley)) - Andy Beane
Maya 2009 UNLIMITED - Nebi YIKAROĞLU

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler
Öğretim üyesi öğrencileri, projeler üretmeye yönlendirir ve örnekler üzerinden uygulama yapmalarını ister.
Gözden Geçirme ve yeni teknolojilerin incelenmesi, Uygulama stüdyo pratikleri ve ödev aşamasında ,karşılaşılacak uygulama becerileri öğretim üyesi tarafından her hafta dersin ilk ve son saatinde uygulamalı olarak gösterilecek. Öğrencilerin sınıf tartışmalarına katılımı, projelerinin hazırlamaları ile ilgili fikir ve görüşlerini sunmaları önemli ölçüde teşvik edilecektir.
Uygulamalar
Uygulama süreci öğrencilere, üretim aşamasında nasıl bir yöntem kullanacakları konusunda örnekler gösterilir bilgilendirilen öğrencilerden üç haftalık bir sürede örneğe benzer bir deneme yapmaları beklenir .

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 DKL DerseKatılım
3 ODV Ödev/Sunum
4 BSN Başarı Notu PR * 0.40 + DKL * 0.20 + ODV * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğretim üyesi, ödev ve proje notlarını belirler. Derse katılım notu, öğrencinin derse katılımı, sınıf içi çalışmalardaki başarısı ve derse hazırlıklı gelmesine bağlı olarak, öğretim üyesi tarafından belirlenir.

Değerlendirme Kriteri

Ödev uygulamalarındaki yaratıcılık, algı ve beceri yeterliliği göz önünde bulundurulacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam mecburidir. %25 devamsızlık hakkı kullanılabilir. Hastalık ve raporlar buna dahildir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

markus.berger@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders günü dersten sonraki yarım saat.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 7 98
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 194

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5