DERS ADI

: 3D Bilgisayar Canlandırması II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTC 3226 3D Bilgisayar Canlandırması II ZORUNLU 3 1 0 6

Dersi Veren Birim

Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

MARKUS BERGER

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

3D Bilgisayar Canlandırma Tekniklerini, aşamaları olan modelleme, kaplama, boyama, kemikleme ve hareket animasyon teknik ve yöntemlerini kavratma.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Üç boyutlu canlandırma üretim yöntemlerini teorik düzeyde bilmesi.
2   Üç boyutlu canlandırma teknikleriyle üretimler yapabilmesi.
3   Üç boyutlu canlandırma tekniklerinin üretim yöntemlerini İleri düzeyde anlayabilmesi.
4   Üç boyutlu canlandırma tekniklerinin farklarını anlayabilmesi.
5   Üç boyutlu canlandırma tekniklerinin üretim süreçlerindeki sorunları çözebilmesi beklenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bir önceki dersimizin programının hızlı tekrarı ile konulara devam etmek üzere hatırlama çalışması yapmak ve örneklerle yeni konulara zemin hazırlamak
2 Animasyon karakterlerinin iskeletlenmesini kavramak ve oluşturmak
3 Dokulandırma Teknikleri ve Boyama Teknikleri hakkında bilgi edinmek, gerçek fotoğrafları ve videoları inceleyerek gerçekçi dokular hakkında detaylı bilgi kazanmak
4 3D olarak oluşturduğumuz modellere, niteliğine uygun kaplama tasarlamak ve oluşturmak
5 Dokulandırma ve kaplama materyali oluşturma tekniklerini anlamak, çalışmalarımız ve uygulamalarımız için kaplama kütüphanesi oluşturmak
6 Doku oluşturma tekniklerinden katı model boyama tekniğini öğrenmek ve oluşturulan boyama kaplamasını modele giydirmeyi öğrenmek
7 Uygulamalar ile tekniği geliştirmek
8 Paint Boyama Efektleri ve detayları hakkında bilgi edinmek ve mesh paint özelliğini öğrenip uygulamasını anlamak
9 Paint Efektleri ile sis, duman, bulut ve atmosfer yapmak
10 Işık ve Atmosfer Çeşitleri ve Tekniklerini öğrenmek ve kavramak
11 Aydınlatma Çeşitleri ve ışık çeşitlerini öğrenerek 3D sahnede uygulayabilmeyi öğrenmek
12 Global Illimination ile İleri Düzey Aydınlatma Tekniğini ve parametrelerini denemeler yaparak öğrenmek
13 Rendering Görselleştirme teknikleri ve parametrelerini denemeler yaparak kavramak
14 Uygulamalar ile tekniği geliştirmek

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Mastering 3D Animation - Peter Ratner.
The Art of 3D Computer Animation and Effects - Isaac Kerlow
3D Animation Essentials (Essentials (John Wiley)) - Andy Beane
Maya 2009 UNLIMITED - Nebi YIKAROĞLU

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler
Öğretim üyesi öğrencileri, projeler üretmeye yönlendirir ve örnekler üzerinden uygulama yapmalarını ister.
Gözden Geçirme ve yeni teknolojilerin incelenmesi, Uygulama stüdyo pratikleri ve ödev aşamasında ,karşılaşılacak uygulama becerileri öğretim üyesi tarafından her hafta dersin ilk ve son saatinde uygulamalı olarak gösterilecek. Öğrencilerin sınıf tartışmalarına katılımı, projelerinin hazırlamaları ile ilgili fikir ve görüşlerini sunmaları önemli ölçüde teşvik edilecektir.
Uygulamalar
Uygulama süreci öğrencilere, üretim aşamasında nasıl bir yöntem kullanacakları konusunda örnekler gösterilir bilgilendirilen öğrencilerden üç haftalık bir sürede örneğe benzer bir deneme yapmaları beklenir .

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 OD1 1.Eskiz/Vize/Uyg./Ödev
2 OD2 2.Eskiz/Vize/Uyg./Ödev
3 PRR Proje/Sunum/Jüri Değ.
4 BSN Başarı Notu OD1 * 0.30 + OD2 * 0.30 + PRR * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğretim üyesi, öğrencilerin birbirlerinin projeleri için yapacağı değerlendirmelerini
de dikkate alarak, ödev ve proje notlarını belirler. Derse katılım notu, öğrencinin
dönem içinde yapacağı sunuma göre, öğretim üyesi tarafından belirlenir.

Değerlendirme Kriteri

Ödev uygulamalarındaki yaratıcılık,algı ve beceri yeterliliği göz önünde bulundurulacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Derse devam mecburidir. %25 devamsızlık hakkı kullanılabilir. Hastalık ve raporlar buna dahildir.
2.Derse katılmamı olmak verilen ödevlerin ve projelerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak de erlendirilmeyecektir.
3.Proje teslim tarihini ve saatini geçiren projeler teslim alınmayacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

markus.berger@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders günü dersten sonraki yarım saat.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 152

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5