DERS ADI

: Film Yapım Yönetimine Giriş II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTB 1112 Film Yapım Yönetimine Giriş II ZORUNLU 1 2 0 5

Dersi Veren Birim

Film Tasarımı ve Yönetmenliği Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ FAİK KARTELLİ

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Film yapmak isteyen öğrencilere, kuramsal ve teknik yeterlilik bilgisi
kazandırmaktır.Bir hikayeden yola çıkarak, kısa film senaryosu yazmak, çekimlerini
yapmak, kurgusunu da bitirerek, filmi seyircinin izleyebileceği son haline getirmek,
filmi seyirciye sunmak, film hakkında görüş belirtmek, filmi yerli ve yabancı
festivallere yollamak . Bu ders film yapmak isteyen öğrencilere bu tecrübeyi nasıl
kazanacaklarını anlatır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Film yapım mantığını kavramak
2   Film yapım aşamalarını analiz edebilmek
3   Film yapım aşamalarını ilişkilendirebilmek
4   Film üretme disiplinini kazanmak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sinemasal zaman kavramı vardır. Bunun içinde muhakkak kurgu olması gerekir. Kurgunun da getirdiği ayrı bir zaman boyutu vardır. Yan yana getirilen iki görüntünün teker teker anlattıklarından çok birinin diğerine olan katkısı; ikisinin birlikte anılmasıdır.
2 Sinemasal zaman kavramı vardır. Bunun içinde muhakkak kurgu olması gerekir. Kurgunun da getirdiği ayrı bir zaman boyutu vardır. Yan yana getirilen iki görüntünün teker teker anlattıklarından çok birinin diğerine olan katkısı; ikisinin birlikte anılmasıdır.
3 Görüntüler büyük çapta iç manzaralardır. İçimizde bulunan bir şeyin insansal bir durumun metaforlarıdır.
4 Görüntüler büyük çapta iç manzaralardır. İçimizde bulunan bir şeyin insansal bir durumun metaforlarıdır.
5 Sinemasal zaman kavramı vardır. Bunun içinde muhakkak kurgu olması gerekir. Kurgunun da getirdiği ayrı bir zaman boyutu vardır. Yan yana getirilen iki görüntünün teker teker anlattıklarından çok birinin diğerine olan katkısı; ikisinin birlikte anılmasıdır.
6 Sinemasal zaman kavramı vardır. Bunun içinde muhakkak kurgu olması gerekir. Kurgunun da getirdiği ayrı bir zaman boyutu vardır. Yan yana getirilen iki görüntünün teker teker anlattıklarından çok birinin diğerine olan katkısı; ikisinin birlikte anılmasıdır.
7 Vize
8 Görüntüler büyük çapta iç manzaralardır. İçimizde bulunan bir şeyin insansal bir durumun metaforlarıdır.
9 Görüntüler büyük çapta iç manzaralardır. İçimizde bulunan bir şeyin insansal bir durumun metaforlarıdır.
10 Kısa filmde en önemli şey ritmdir. Bu öğrenilen bir şey değil, insanda bulunan bir şeydir.
11 Kısa filmde en önemli şey ritmdir. Bu öğrenilen bir şey değil, insanda bulunan bir şeydir.
12 Umutsuzluk ve engeller her kısa filmci için her yerde olan tehlikelerdir. Bu tehlikelerin üstesinden gelebilmek ise ilerde başarılı olacak her öğrencinin yol haritasıdır.
13 Örnek Film Analizi
14 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kısa film yapımı. Jim Piper.
Estetize edilmiş yaşam Walter Benjamin
Kameralı bir adam Nestor Almendros
Kısa film senaryosu Sergei Eisenstein
Edebiyat müzik ve resimle yaşamak Roland Barthes
Görmenin diyalektiği Walter Benjamin
Göstergeler imparatorluğu Roland barthes

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Araştırma ve uygulamalı çalışmalar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 4 56
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 114

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1444444444444444
ÖK.2444444444444444
ÖK.3444444444444444
ÖK.4444444444444444