DERS ADI

: Gelişim Psikolojisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ODS 1007 Gelişim Psikolojisi SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Odyometri

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

MELİHA DİRİÖZ

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Öğrencilerin gelişim kuramlarına ilişkin bilgilerini pratikte hastalarıyla olan iletişimde göz önüne alabilmelerini ve böylelikle hastaylarıyla olan etkileşimlerinin daha sağlıklı olabilmesinin sağlanması ayrıca bu bilgileri kendi yaşamlarında da kullanabilmeleri.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Gelişim psikolojisinin diğer psikoloji dalları arasındaki yerini öğrenir.
2   Gelişim psikolojisinin temel varsayımları ve kavramlarına ilişkin bilgi sahibi olur.
3   İnsan kişiliğinin gelişimi üzerine farklı kuramcıların fikirlerini öğrenir.
4   Temel gelişim kuramlarını öğrenir.
5   İnsanın gelişimsel sürecini ve dönemlerini öğrenir.
6   Gelişimsel testlerini, amaçlarını ve sonuçlarını nasıl kullanacağını öğrenir.
7   Dil gelişimini öğrenir. Dil gelişimi geriliği olan çocukları tespit edebilir.
8   Dil gelişimi geriliği olan çocukların ailelerine yaklaşımı öğrenir.
9   xxxx
10   Çocuğun gelişiminde ailenin rolü
11   Dil gelişimine ailenin katkısı
12   Genel tekrar ve tartışma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Psikoloji nedir Psikolojinin alt dalları nelerdir
2 Gelişim psikolojisine giriş
3 Psikanalitik, davranışçı ve hümanistik kuramcıların gelişim psikolojisine bakışları
4 Freud ve Erikson'un psikoseksüel gelişim dönemleri ve insanın 8 evresi
5 Gelişimin ölçümü ve ülkemizde sıklıkla kullanılan gelişim testleri
6 Kişisel, sosyal, ince motor, dil, kaba motor alanlarının öğrenilmesi
7 Dil gelişimine derinlemesine bakış
8 Piaget ve öğrenme kuramları
9 Piaget'nin dili öğrenmeye ve geliştirmeye bakışı
10 Çocuğun gelişimde ailenin rolü
11 Dil gelişimine ailenin katkısı
12 Genel tekrar ve tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kaplan. H. I. Sadock, B, J & Grebb, J. A (1994) Synopsis of Psychiatry; Behavioral Sciences, Clinical Psychiatry, Seventh Ed. Williams & Wilkins Schaffer, H. R (1996), Social development Blackwell Publishers.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Power point tekniği ile hazırlanmış olan sunumların eşliğinde konuların anlatımı. Anlatılan konularla ilgili öğrencilerle fikir alış verişinde bulunma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AR1 1.ArasınavTeo
2 AR2 2.ArasınavTeo
3 VOR Yarıyıliçi Notu VZ1 * 0.50 + VZ2 * 0.50
4 FN Yarıyılsonu Notu
5 BSN FinSonuBşrNotu VOR * 0.50 + FN * 0.50
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VOR * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

meliha.diriöz@deu.edu.tr

02324124194

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 12 2 24
0
Haftalık ders öncesi ve sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize sınavına hazırlık 2 4 8
Final sınavına hazırlık 1 3 3
Vize sınavı 2 1 2
Final sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.4555
ÖK.5555
ÖK.6555
ÖK.7555
ÖK.85555
ÖK.95555555555555555
ÖK.105555555555555555
ÖK.115555555555555555
ÖK.125555555555555555