DERS ADI

: Yeni Doğan İşitme Taraması

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ODY 1146 Yeni Doğan İşitme Taraması ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Odyometri

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. SERPİL MUNGAN DURANKAYA

Dersi Alan Birimler

Odyometri

Dersin Amacı

Bu ders ile öğrencinin yeni doğan işitme taramalarını gerçekleştirecek bilgi ve beceriyi kazanması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   ÖÇ1. Yeni doğan işitme tarama protokolünü tanımlayabilir.
2   ÖÇ2. Yeni doğan işitme taramasının gerçekleştirileceği uygun ortamı tanımlayabilir.
3   ÖÇ3. Yeni doğan işitme taramasında kullanılan otomatik emisyon ve işitsel uyarılmış beyin sapı cihazlarını tanıyabilir.
4   ÖÇ4. Yeni Doğan İşitme Taraması sonucunu aileye uygun bir şekilde ifade edebilir.
5   ÖÇ5. Yeni doğan İşitme Taraması sonucunda aileyi uygun şekilde yönlendirebilir.
6   ÖÇ6. Ulusal Yeni Doğan İşitme Taraması sonuçlarının merkezi sisteme kayıtlarını ve bilgisayar girişlerini ( Sağlık Bakanlığı Ana ve Çocuk Sağlığı Verileri için Portal girişi) yapabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yeni doğan işitme taramasının önemi
2 Yeni doğan bebeğe yaklaşım
3 Yeni doğan işitme tarama protokolü
4 Taramaya hazırlık
5 Otoakustik emisyonlar, otomatik yeni doğan otoakustik emisyon cihazının kullanımı
6 Emisyon gözlenmesini engelleyen durumlar
7 Otomatik işitsel uyarılmış beyinsapı potansiyel aletinin kullanımı, A-ABR ile tarama
8 VİZE HAFTASI
9 Riskli bebeklerin taranması
10 Ayaktan gelen hastanın taranması
11 Otomatik yeni doğan otoakustik emisyon testi ve işitsel uyarılmış beyinsapı potansiyel testi sonuçların yorumlanması sonucu izlenecek yol
12 Ebeveynle iletişim
13 Tarama sonuçlarının aileye bildirilmesinde odyometriste düşen rol.
14 Ulusal Yeni Doğan İşitme Taraması protokolüne göre test edilen bebeklerin merkezi sisteme kayıtlarının yapılması, bilgisayar girişi
15 YDİT de hatalar ve bu hataların düzeltilmesi Olgu örnekli

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar:
KBB Hastalıkları ve Baş Boyun Cerrahisi. Editör: Prof. Dr. Onur Çelik. Asya Tıp Kitapevi. 1. Cilt. 2. Baskı. 2007.
Temel Odyoloji
Türkiye Klinikleri Dergisi
Yenidoğan İşitme Taraması Eğitim Kitabı, www . ozida . gov . tr / egitim / yıt /(2006)
Audiology Diagnosis, Valente-Hosford-Dunn-Valente
Educational Audiology Handbook, Johnson-Benson-Seat
Referanslar:
Diğer ders materyalleri: Ders sunum notları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğretim elemanı ders sunumları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS ArasınavTeo
2 FN Yarıyılsonu Notu
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav (%50) + Final(%50)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders, SHMYO Öğretim ve Sınav Esasları çerçevesinde yapılır ve değerlendirilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

serpil.mungan@deu.edu.tr
02324123290

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 10:00 randevuyla

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 6 2 12
Uygulama 6 2 12
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 45

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.4545
ÖK.5545
ÖK.6555