Ders Bilgileri
|
|
Dersi Veren Birim |
|
İngilizce Uluslararası İlişkiler Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö) |
Dersin Düzeyi |
|
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
|
DOÇ.DR. MÜGE AKNUR |
Dersi Alan Birimler |
|
İngilizce Uluslararası İlişkiler Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö) |
Dersin Amacı |
|
Bu ders karşılaştırmalı siyaset alanındaki önemli konuları, kavramları ve yaklaşımları öğrencilere kazandırmak amacını taşımaktadır. Esas olarak demokrasi ve demokratikleşme; otoriterlik ve güç; devlet inşası ve kurumları; yapı, kültür ve rasyonel seçim gibi karşılaştırmalı siyasetin, farklı yaklaşımlarını ele almayı hedeflemektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
|
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
|
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
|
1. Michael Sodaro, Comparative Politics, A Global Introduction, New York: McGraw Hill, 2008. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
|
1- Ders Anlatımı |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
|
Değerlendirme Kriteri %40 olan finalin %15'i uzun araştırma ödev çalışmasına |
Değerlendirme Kriteri |
|
1- Karşılaştırmalı Siyaset alanına ilişkin olayları ve yaklaşımları açıklayabilecek bir anlayışı ortaya koyabilme becerisine sahip olmak. |
Dersin Öğretim Dili |
|
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
|
1- O hafta için belirlenen makale ve kitapların dersten önce öğrenciler tarafından okunmuş olması gereklidir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
|
muge.aknur@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
|
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
|
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
