Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
İngilizce Uluslararası İlişkiler Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö) |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. ZEHRA NİLÜFER KARACASULU |
Dersi Alan Birimler |
İngilizce Uluslararası İlişkiler Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö) |
Dersin Amacı |
Bu ders, öğrencilere realizm, liberalizm ve sosyal inşacılık gibi Uluslararası İlişkiler teorileri ile ülkelerin dış politikalarını analiz etmeyi ve de dış politika yapımı üzerinde önemli etkisi olan çeşitli çerçeveleri öğretmeyi amaçlamaktadır. Derste dış politika oluşumunda iç ve dış faktörlerin etkisini analiz edecektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. Juliet Kaarbo, Jeffrey S. Lantis, and Ryan K. Beasley, The Analysis of Foreign Policy in Comparative Perspective, in Foreign Policy in Comparative Perspective: Domestic and International Influences on State Behavior, 2nd Edition, Ryan K. Beasley et. al. eds., (Washington D.C.: CQ Press, 2012),Steve Smith et al. eds. Foreign Policy, Theories, Actors, Cases, Oxford: Oxford University Press, 2008. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1. Ders anlatımı |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yüzde 40 olan final sınavının yüzde 15'i uzun bir ödev ve sunumdan oluşan dönem projesine ayrılmıştır. |
Değerlendirme Kriteri |
1. Dış politika karar alımını analiz eden uluslararası ilişkiler teorilerini anladığını göstermek |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Yüzde 70 katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
muge.aknur@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|