DERS ADI

: Modersleşme Sürecinde İzmir Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ATA 6033 Modersleşme Sürecinde İzmir Tarihi SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ AHMET MEHMETEFENDİOĞLU

Dersi Alan Birimler

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Doktora

Dersin Amacı

Dersi alan öğrencilere, İzmir şehrinin yakın dönem idari, sosyal ve ekonomik alanda gelişimini, detaylıca öğretmeyi amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kent tarihçiliğini tanımlayabilme
2   Kent tarihi çalışmaları konusunda bilgi sahibi olabilme
3   Osmanlı son döneminde İzmir'in idari, sosyal, ekonomik ve mimari yapısı hakkında fikir sahibi olabilme
4   20. yüzyıl İzmir'in tarihsel dinamiklerini öğrenebilme
5   Tarihi kaynaklara ve bilimsel yayınlara ulaşma becerisine sahip olabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Şehircilik kavramının tartışılması ve tanımın belirlenmesi
2 Türkiye'de şehir tarihçiliğinin gelişimi
3 İzmir şehir tarihine ait tarihsel kaynakların tanıtılması
4 19. Yüzyılda İzmir'de Yaşanan Sosyal ve Ekonomik Değişim-I
5 19. Yüzyılda İzmir'de Yaşanan Sosyal ve Ekonomik Değişim-II
6 20. Yüzyılın Başlarında İzmir'de Yaşanan Değişim Süreci-I
7 20. Yüzyılın Başlarında İzmir'de Yaşanan Değişim Süreci-II
8 Vize Sınavı
9 İzmir'e Yönelik Göçlerin Şehirleşme Sürecine Etkileri
10 Kurtuluş Savaşı'nda İzmir
11 Cumhuriyet Öncesi ve Sonrası'nda İzmir'de İdari Yapı
12 Cumhuriyet Öncesi ve Sonrası'nda İzmir'de Sosyal Yapı
13 Cumhuriyet Öncesi ve Sonrası'nda İzmir'de Ekonomik Yapı
14 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Beyru, Rauf, 19. Yüzyılda İzmir'de Yaşam, Literatür Yayınları, İstanbul, 2000.
Beyru, Rauf, 19. Yüzyılda İzmir Kenti, Literatür Yayınları, 2011
Bayru, Rauf, Şehir Nüfusları, Gerçekler Ve İstatistikler İzmir Şehri Üzerine Bir İnceleme, Mimarlık Fakültesi Yayını, Ankara,1969
Çadırcı, M., (1991), Tanzimat Döneminde Anadolu Kentlerinin Sosyal Ve Ekonomik Yapıları, Ankara.
Dumont, P., F. Georgeon, (Eds.), (1999), Modernleşme Sürecinde Osmanlı Kentleri, İstanbul.
Faroqhı, S., (1993), Osmanlı'da Kentler, Kentliler, İstanbul.
Serçe, Erkan, Tanzimat'tan Cumhuriyete İzmir'de Belediye (1868-1945), Dokuz Eylül Yayınları, İzmir, 1998

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konu anlatımlı, tartışmalı ve uygulamalı bir yöntem izlenecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize / Ödev
2 FN Final Notu
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

%40 vize %60 final

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur. Öğretim üyesi uygulamalı sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Öğr. Üyesi Ahmet MEHMETEFENDİOĞLU
a.mehmetefendioglu@deu.edu.tr
(0232) 301 79 40
Dokuz Eylül Üniversitesi
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Enstitüsü
Tınaztepe Yerleşkesi, 35390
Buca/İZMİR

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her cuma 09:00-12:00 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Ödev Hazırlama 1 5 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.13
ÖK.2
ÖK.34
ÖK.4
ÖK.55