DERS ADI

: CAZ ARMONİSİ 3

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZK 4039 CAZ ARMONİSİ 3 SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Kompozisyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. UZAY BORA

Dersi Alan Birimler

Kompozisyon
Kompozisyon

Dersin Amacı

Öğrencilere caz kuramındaki modern yaklaşımlar doğrultusunda caz armonisinin kavram ve ögelerini tanıtma, bu bilgilerle analiz ve sentez yapma becerisi kazandırma

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Altere dominantları üst yapılar kullanarak oluşturabilir.
2   Bölü akorların simgelenişleri ile uygulanmış halleri arasında iki yönlü dönüşüm yapabilir.
3   Başlıca akor yürüyüşlerini ve değişik hareket yollarını biraraya getirerek başka akor yürüyüşleri sentezleyebilir.
4   Bir akor yürüyüşü için akor dizilerini ve çeşitli yaklaşım desenlerini kullanarak ezgi oluşturabilir.
5   Pentatonik dizileri kullanarak, majör ve melodik minör modları içeren akor yürüyüşlerine ezgi yazabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 `Üst yapılar -tanımı, genel sınıflandırılışları, altere dominantların tüm majör ve minör tipte üst yapıları
2 (konunun devamı)
3 (konunun devamı)
4 `Bölü akorlar (çevrim, melez, polikord)
5 II V I dışında başlıca akor yürüyüşleri (`dönüşler , `arka kapı ilerleyişi , Coltrane matrisi ve diğerleri) ve varyantları
6 (konunun devamı)
7 (konunun devamı)
8 Caza özgü cümle özellikleri, ezgilerin yapısı
9 Armonik bir plan üzerine ezgi yazma teknikleri
10 (konunun devamı)
11 (konunun devamı)
12 Pentatonik diziler, majör ve melodik minör modları içeren ezgilerde pentatoniklerin kullanımı
13 (konunun devamı)
14 Ara sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynaklar:
Levine, M. The Jazz Theory Book. Sher Music Co., 1995.
Miller, R. Modal Jazz Composition & Harmony. Advance Music, 2000.

Diğer ders materyalleri: Öğretim elemanının hazırladığı çalışma ve sunumlar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Herbir konu, yeterli sayıda örnekle dizekli tahtada açıklanır, gerektiğinde piyano, bilgisayarda MIDI yazılımları, repertuvardan kayıt alıntıları yardımıyla sesli örneklerle desteklenir ve öğrencilerin kendilerine verilen ve / ya da kendilerinin oluşturduğu örnekler üzerinde denemeleri istenir; konu ve uygulama sonuçları tartışılır. Ayrıca rutin olarak kısa ödevler verilir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS AraSinav
2 ODV Ödev
3 BNS BasariNotu AS * 0.70 + ODV * 0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1 (yazılı) arasınav ve ortalama 2 ödev gerçekleştirilecektir. Sorular, sınıfta işlenen konuları içerecektir. Değerlendirilecek olan ödevler, dönem boyunca verilen kısa ödevler dışındaki, (önceden belirtilerek) öğretim elemanına teslim edilecek ödevlerdir.

Değerlendirme Kriteri

Yazılı sınav ve ödevler öğrencilerin, öğrenme çıktılarında tanımlanan yeterliklere ulaşıp ulaşmadıklarını ölçmeyi hedefler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

uzaybora@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Ödev Hazırlama 3 2 6
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 62

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1133213
ÖK.2133333
ÖK.3133333
ÖK.4133112
ÖK.5133112