Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Sanat Kuramları |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR. YALÇIN MERGEN |
Dersi Alan Birimler |
Grafik |
Dersin Amacı |
İkonografik çözümleme ve ikonolojik yorum Erwin Panofsky tarafından geliştirilmiş bir çözümleme yöntemidir. Özellikle figüratif ve konulu sanat eserlerinde kullanılan bu yöntem geçerliliğini halen korumaktadır. Bu ders kapsamında ikonografik çözümleme ve ikonolojik yorum yönteminin eserlerde nasıl kullanılacağı aktarılmaktadır. Ayrıca Bedrettin Cömert'in Türkiye sanat tarihi çalışmalarına bu yöntemi yerleştirme nedeni olan Eski ve Yeni Ahit öyküleri sunulmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Cömert Bedrettin, Mitoloji ve İkonografi, DEKİ yayınları, Istanbul 2008 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders teorik olarak işlenir. Ders konuları çerçevesindeki kültürlerin sanat anlayışları ve üslup gelenekleri, öğretim elemanının rehberliğinde, görsel örneklere dayalı ve karşılaştırmalı değerlendirme tekniğine dayalı bir biçimde örneklenerek sunulur. Öğrencilerin derse fikri olarak katılımının sağlanması için tartışma olanakları sağlanır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Dönem boyunca iki yazılı sınav gerçekleştirilecek ve bir öğrenci toplam başarı puanının %90'ın yazılı sınavlardan elde edecektir. Her sınav sınıf materyallerini kapsayacak ve sorular, sınıfta işlenen konuları içerir. |
Değerlendirme Kriteri |
Sınavlar: |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1- Önerilen kaynakları kullanarak dersi takip etmek, |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Öğr. Gör. Meltem Mergen |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Ders günü ve saati |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|