DERS ADI

: Temel Tasarım II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEM 1102 Temel Tasarım II ZORUNLU 6 6 12

Dersi Veren Birim

Temel Sanat Eğitimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. BERNA AYDIN

Dersi Alan Birimler

Grafik
Tezhip
Seramik ve Cam Tasarımı
Moda Giyim Tasarımı
Tezhip Sanatı
Sinema ve Televizyon
Temel Sanat Eğitimi
Tekstil ve Moda Tasarım
Aksesuar Tasarımı
Görsel İletişim Tasarımı
Eski Çini Onarımları
Seramik
Tekstil
Halı - Kilim ve Eski Kumaş Desenleri
Hat Sanatı
Halı-Kilim ve Eski Kumaş Desenleri
Grafik Sanatlar
Grafik Tasarımı
Halı, Kilim ve Geleneksel Kumaş Desenleri
Eski Yazı
Seramik ve Cam
Grafik Resimleme ve Baskı
Tezhip
Eski Çini Onarımları
Tekstil Tasarımı
Çini Tasarımı ve Onarımı

Dersin Amacı

1. Öğrencilere Sanat Tarihi içindeki önemli yaklaşımlarla ilgili teorik ve pratik çalışmalar yaptırarak bilgi vermek,
2. Projeler ve tartışmalar yoluyla öğrencilere kavramsal ve analitik düşünme becerilerini geliştirmektir.
Bu derste öğrencinin,
3. Rengin yapısal ve ifadeci anlatımını keşfedebilmesi,
4. Rengin psikolojik etkilerini kavrayabilmesi
5. Üç Boyutlu mekânda şekil/düzlemin, çizginin nasıl İki Boyutlu mekândaki şekilden, çizgiden farklı olduğunu öğrenebilmesi,
6. Üç boyutlu algılama ve yorumlama becerisini geliştirebilmesi,
7. İşçiliğin içeriğe katkısını, malzemelerin potansiyel işlevini, ekleme ve eksiltme gibi biçimlendirme tekniklerinin olanaklarını araştırması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu derste verilen eğitim sonunda öğrencinin; Tasarım ve sanat tarihi hakkında temel bilgiye sahip olabilmesi ve bu bilgiyi tasarımda nasıl kullanılabileceğinin becerisini kazanabilmesi.
2   Bir objenin ya da figürün nasıl bir dönüşüme uğrayabileceğini, başka bir forma dönüştürülebileceğini öğrenebilmesi,
3   Tasarım dilini kullanarak, tasarım ilkeleri bağlamında sanat ve tasarım temelli çalışmaları analiz edebilmesi,
4   Yaratıcı, analitik ve kavramsal düşünme becerilerini geliştirebilmesi,
5   Rengin psikolojik, duygusal, dramatik ve sembolik etkilerini keşfedebilecek bilgiye sahip olabilmesi ve bunları çalışmalarında kullanma becerisini kazanabilmesi,
6   Rengin tasarıma uzamsal bir etki kazandırdığını, plastik değer kattığını, kullanılan biçimleri, şekilleri görünür kıldığını uygulamalı projeler yoluyla kavrayabilmesi ve bu bilgiyi kullanabilmesi,
7   Üç Boyutlu tasarımın dağarcığını, ilkelerini ve öğelerini analiz edebilmesi, tanımlayabilmesi ve üç boyutlu işlere uygulayabilmesi; çeşitli yapıları kurgulamak için üç boyutlu tasarım malzemelerini ve süreçlerini kullanarak yaratıcı çözümleri ve yöntemleri geliştirebilmesi,
8   İçeriği ifade etmek için tasarımın ilkelerine göre üç boyutlu tasarım öğelerinin nasıl düzenlendiğini çözümleyebilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

SRM 4111 - Staj

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Atölye Dersine Başlangıç - Giriş Seminer: Gestalt İlkeleri; Renk-Mekân İlişkisi; Temel Çok Yüzlü Formlar Oluşturma
2 Seminer: Gestalt İlkeleri; Renk-Mekân İlişkisi; Temel Çok Yüzlü Formlar Oluşturma
3 Seminer: Kamuflaj; Renk-Mekân İlişkisi; Temel Çok Yüzlü Formlar Oluşturma
4 Seminer: Kamuflaj; Renk Psikolojisi; Temel Çok Yüzlü Formlar Oluşturma
5 Seminer: Op Art Ve Optik Yanılsama; Renk Psikolojisi; Birim Tekrarı ile Rölyef Çalışması
6 Seminer: Op Art Ve Optik Yanılsama; Renk Çözümlemeleri; Birim Tekrarı ile Rölyef Çalışması
7 Seminer: Metamorfoz (Dönüşüm); Renk Çözümlemeleri; Üç Boyutta Işık, Doku, Ton Şekil Düzlem İlişkisi
8 Seminer: Metamorfoz (Dönüşüm); Renk Çözümlemeleri; Üç Boyutta Işık, Doku, Ton Şekil Düzlem İlişkisi
9 Seminer: Yapıyı Bozma Ve Yeniden Yapılandırma; Renk-Kompozisyon; Üç Boyutta Işık, Doku, Ton Şekil Düzlem İlişkisi
10 Seminer: Yapıyı Bozma Ve Yeniden Yapılandırma; Renk-Kompozisyon; Üç Boyutlu Forumun Çizgisel Özellikleri
11 Seminer: Öykülendirme Ve Biçimlendirme; Renk-Denge; Üç Boyutlu Formun Çizgisel Özellikleri
12 Seminer: Kolaj - Dadaizm Renk-Denge Üç Boyutlu Formun Çizgisel Özellikleri
13 Seminer: Kolaj - Dadaizm; Renk-Ritim; Üç Boyutta Kütle-Hacim İlişkisi
14 Kavramsal Düşünme; Renk-Ritim; Üç Boyutta Kütle-Hacim İlişkisi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Albers, J. (1963). Interaction of Color. New Haven ve London: Yale University Press.
Fisher, M. P.; Zelanski, P. (1996). Design Principles and Problems. New York: Harcourt Brace College Publishers.
Gilbert, R. (1995). Living With Art. New York: McGraw-Hill, Inc.
Itten, J. (1973). The Art of Color. New York: Van NostRand Reinhold.
Samara, T. (2008). Design Evolution:Theory Into Practice. Rockport Publishing.
Samara, T. (2007). Design Elements. Rockport Publishing.
Öztuna, H. Y. (2008). Görsel İletişimde Temel Tasarım. İstanbul: Güzel Sanatlar Matbaası.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD DnmSonJüriDeğ.
2 BSN Başarı Notu DJD * 1


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Teorik ders ve Uygulamalarda, Öğretim Üyesi tarafından bildirilen tüm kurallara uymak.
Uygulamalara, ön hazırlık çalışması yaparak gelmek.
Uygulamalarla ilgili malzemeleri yanında getirmek.
Uygulamaları belirlenen zaman içinde sunmak/bitirmek.
Ödevleri belirtilen zaman içinde teslim etmek.
Atölye çalışmalarının en az %80'ine katılmak.
Her türlü kopya ve usulsüz alıntılar Üniversite Disiplin Yönetmeliğine göre cezalandırılır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Hacı Yakup ÖZTUNA
GRAFİK BÖLÜMÜ GRAFİK TASARIMI ANASANAT DALI
E-mail: yakup.oztuna@deu.edu.tr
Tel: +90 232 - 4129160

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 6 84
Uygulama 14 6 84
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 8 112
Sunum Hazırlama 3 4 12
Atölye, Laboratuvar vb. kapsamındaki çalışmalar 3 4 12
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 305

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6
ÖK.7
ÖK.8