Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Temel Sanat Eğitimi |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
MELİH TOMAK |
Dersi Alan Birimler |
Tiyatro |
Dersin Amacı |
Görsel algılamaya yönelik çalışmalar gösteriyor ki, dünya ya da imgeleri oldukları gibi algılamıyoruz fakat oluşturuyoruz. Biz yalnızca pasif bir kamera değiliz, seçtiğimiz sıradan bir enstantene fotoğraf bile dünyayı aktif olarak yorumlamamızda rol oynuyor. Bu derste, günlük yaşamımızdan ve görsel iletişim tasarımı alanındaki görsel imgeler ve sanat eserlerine kadar gördüklerimizin tekrar şekillendirilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Rudolf Arnheim, 2009, Sanat ve Görsel Düşünme. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders teorik ve uygulamalı bilgiler üzerinden işlenmektedir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
PROJE: Teslim edilen uygulama projelerinin sayısı, sanatsal niteliği (içerik, kompozisyon kuralları, tasarım ilkeleri vb. gibi), tekniğin uygulanmasındaki yetkinlik, sunumda titizlik, zamanı planlı ve verimli kullanma, zamanında teslim ve uygulama sürecinde öğreticiye danışılma frekansı değerlendirmenin not derecesini belirleyen kriterlerdir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Dersin %80'ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Öğr.Gör. Melih TOMAK |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Cuma günleri: 09.00-12.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|